پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
جمعه 15 اردیبهشت 1391 10:42 AM
3 : فصلنامه دانش انتظامي بهار 1389; 12(1 (مسلسل 46)):77-106. |
بررسي علل و عوامل موثر در کاهش تصادفات جاده اي ايران با استفاده ازمدل هاي رگرسيوني LR و CRT و GLM |
پاك گوهر عليرضا,خليلي محدثه,صفارزاده محمود |
تصادفات يکي از بزرگ ترين مشکلات سلامت عمومي در جهان است. اين در حالي است که بيشتر قربانيان جوان هستند و قبل از تصادف داراي سلامتي کامل بوده اند. اين مساله در کشور ايران با روند صعودي تعداد کشته شدگان و افزايش تعداد کاربران از راه هاي کشور و همچنين افزايش تعداد سفرها از اهميت افزون تري برخوردار است، همين امر بررسي مدل هاي متناسب براي شناسايي عوامل موثر ترافيكي را ناگزير مي نمايد. يکي از روش هاي پرکاربرد و مناسب را مي توان مدل هاي رگرسيوني دانست و به فراخور نوع داده هايي که در تصادفات جاده اي با آن سروکار داريم، مدل هاي رگرسيوني لجستيک(LR) و رگرسيون کلاسه بندي درختي(CRT) از مدل هاي مناسب براي اين بررسي به شمار مي آيند. به همين منظور در اين پژوهش كوشيده ايم با بهره گيري از روش هاي رگرسيوني LR و CRT و GLM و روش هاي آماري مانند جداول توافقي به تحليل علل و عوامل موثر در بروز يا شدت تصادفات بپردازديم. |
كليد واژه: تصادفات جاده اي، رگرسيون لجستيک، رگرسيون درختي، رگرسيون، جداول توافقي، مخاطره شدت تصادف، بخت در تصادف غير منجر به فوت |
نسخه قابل چاپ |