0

بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391  11:14 PM

 
بررسي نقش ادراك جهت گيري هدف والدين و الگوي ارتباطي خانواده در جهت گيري هدف دانش آموزان
 
كشاورزي سميه*,فيروزبخت سميرا,فولادچنگ محبوبه
 
* شيراز، كوي ارم، دانشگاه شيراز، دانشكده روان شناسي و علوم تربيتي، بخش روان شناسي تربيتي
 
 

هدف پ‍ژوهش حاضر، بررسي نقش ادراك تاكيد هدف والدين و الگوي ارتباطي خانواده در جهت گيري هدف دانش آموزان است. نمونه پ‍ژوهش شامل 300 دانش آموز دختر (160) و پسر (140) مقطع دبيرستان شهر شيراز است كه به روش خوشه اي چند مرحله اي تصادفي انتخاب شدند. ابزارهاي پژوهش شامل مقياس ادراك تاكيد هدف والدين (فرايدل و همكاران، 2007)، پرسشنامه تجديدنظر شده الگوي ارتباطي خانواده (كوئرنر و فيتزپاتريك، 2002) و پرسشنامه جهت گيري هدف (اليوت و مك گريگور، 2002) مي شود.
براي تحليل داده هاي پژوهش از روش آماري تحليل رگرسيون چندگانه به شيوه گام به گام استفاده شد.
نتايج نشان دادند جهت گيري گفت و شنود، ادراك تاكيد هدف تسلطي والدين و ادراك تاكيد هدف عملكردي والدين پيش بيني كننده مثبت و معنادار جهت گيري هدف تسلطي فرزندان مي باشند.
جهت گيري گفت و شنود و ادراك تاكيد هدف عملكردي والدين نيز پيش بيني كننده مثبت و معنادار جهت گيري عملكردي گرايشي هستند. برعكس، جهت گيري همنوايي و ادراك تاكيد هدف عملكردي والدين پيش بيني كننده مثبت و معنادار جهت گيري هدف عملكرد اجتنابي دانش آموزان مي باشند.

 
كليد واژه: ادراك تاكيد هدف والدين، الگوي ارتباطي خانواده، جهت گيري گفت و شنود، جهت گيري همنوايي، جهت گيري هدف دانش آموزان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها