پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 10:22 PM
5 : علوم و فناوري اطلاعات زمستان 1387; 24(2 (پياپي 56)):89-104. |
لزوم به كارگيري مديريت دانش در افزايش سطح كيفي فعاليت هاي سازمان هاي نوين |
فرهودي فائزه*,درودي فريبرز |
اين مقاله بر آن است تا به نقش مديريت دانش در سازمان ها، به ويژه كتابخانه ها، و تاثير آن در بهبود روند کاري آنها بپردازد. هدف اصلي از مديريت دانش در يك سازمان تبديل دانش ضمني كاركنان، به عنوان منبعي مهم در تصميم گيري و اقدام عملي، به دانش صريح و مدون براي رسيدن به اهداف آن است. به هر ميزان كه ميان توانايي ها، درك، قوه شناخت و اطلاعات انسان ارتباط نزديك تري برقرار شود، مي توان به توليد دانش اثربخش تر و كاربردي تر اميدوار بود. امروزه سازمان ها نبايد تنها منبع مالي را سرمايه هاي خود بدانند بلکه دانش کارکنان يک سازمان، از مهم ترين سرمايه هاي آن به شمار مي آيد که انتظار مي رود مديريت يک سازمان به نحو شايسته و مطلوبي در اين زمينه سرمايه گذاري کند. |
كليد واژه: اثربخشي مديريت دانش، دانش سازماني، کتابخانه ها |
![]() |
نسخه قابل چاپ |