0

بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات گوناگون از کلیه رشته ها
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  8:46 PM

 7 : پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي تابستان 1387; 14(2 (48)):164-188.
 
سنجش ميزان آمادگي سازماني موسسات آموزش عالي در اجراي مديريت ارتباط با دانشجو: مورد كاوي دانشگاه تهران
 
سهرابي بابك*,خانلري امير
 
* دانشكده مديريت، دانشگاه تهران
 
 

امروزه، محيط آموزش عالي به شدت رقابتي شده و انتظارات دانشجويان از مراكز آموزشي نيز افزايش يافته است. به همين دليل، بسياري از مفاهيمي كه مدتهاست در دنياي كسب و كار به كار گرفته شده، مورد توجه مديران و مسوولان دانشگاهها و موسسات آموزش عالي قرار گرفته اند. همان گونه كه موسسات تجاري به مشتري محوري و ارتقاي رضايت و وفاداري خود همت گمارده اند، اين مفاهيم در دنياي آموزشي هم متناسب سازي شده است و به كار مي رود. يكي از اين مفاهيم كاربردي كسب و كار كه مي تواند در محيط آموزش عالي استفاده شود، مديريت ارتباط با مشتري است كه چنين نگاه مشتري مآبانه به دانشجويان با عنوان مديريت ارتباط با دانشجو تلقي مي شود. اين نظام نيز همچون نظام مديريت ارتباط با مشتري نياز به الزامات و پيش نيازهايي دارد كه در صورت آماده نبودن دانشگاه در اين زمينه ها و ابعاد خطرپذيري اجرايي افزايش مي يابد و تحقق اهداف طرح را به تاخير مي اندازد. در اين مقاله سعي شده است تا مدل جامعي ارايه شود كه بتواند به خوبي آمادگي دانشگاهها را براي اقدام و مبادرت به اجراي چنين طرحي بسنجد و با اقدامات پيشنهادي خطرپذيريهاي ناشي از طرح را - كه در دنياي كسب و كار رقم بالايي است- كاهش دهد. بدين منظور، ابتدا با مطالعه ادبيات موضوع عوامل حياتي موفقيت اين طرحها شناسايي و سپس، اين عوامل اولويت بندي و وزندهي شده اند و در نهايت، بر اساس پرسشنامه اي كه باتوجه به اين سنجه ها تنظيم شده، آمادگي دانشگاه تهران در اين زمينه ارزيابي شده است .

 
كليد واژه: مديريت ارتباط با دانشجو، سنجش آمادگي و موسسات آموزش عالي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها