0

دانلود مقالات برق

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات برق
سه شنبه 29 فروردین 1391  2:37 PM

 26: نقش و نحوه كاربرد توسعه كارراهه در بهبود بهره وري
معماري علي، دري بهروز، بهروزي لادن
همايش كيفيت و بهره وري در صنعت برق  1382;خرداد 1382(4)
کلید واژه:  بهره وري، كارراهه، فن آوري، نظام هاي مرتبط، گروه بندي مشاغل
خلاصه:

فرهنگ بهره وري به عنوان فلسفه محوري سازمان ها، به رفتار، ارزش ها و الگوهاي كار شكل مي دهد. هدف نهايي فرهنگ بهره وري بهبود كيفيت زندگي كاري در سازمان ها و كيفيت خود زندگي است. براي رسيدن به اين هدف، فرهنگ بهره وري بايد سيستمي نهادينه را در خود جذب كند كه به صورت خودكار و پويا نسبت به تغييرات دروني و بيروني عكس العمل نشان دهد. لذا سازمان ها براي دستيابي به اين امر و افزايش بهره وري، برنامه هاي كارراه هاي را طرح ريزي مي كنند.
همچنين در حال حاضر، با توجه به اينكه شركت هاي برق منطقه اي به سمت انجام فعاليت هاي
ستادي و حاكميتي پيش مي روند، اين امر به تغيير ساختار و كوچك شدن اين شركت ها و تغيير نوع فعاليت هاي حوزه هاي ستادي مي انجامد كه نتيجه آن سطوح سلسله مراتبي كمتر و فرصت هاي كمتر ارتقا براي كاركنان خواهد بود. همچنين اكنون با توجه به تلاش فزاينده اي كه شركت ها جهت ارتقا بهره وري خود و استفاده از فن آوري هاي روز مي نمايند، باعث شده كه كاركنان به منظور پرهيز از عقب ماندن يا كهنگي، مهارت هايشان را به روز كنند، و نيز جذب و نگهداري و پرورش كاركنان جديد كه به تبع نوع كار داراي تحصيلات بيشتر و فكر و ايده و نظر مي باشند، با قبل متفاوت است و آنان طالب آزادي عمل بيشتر هستند.
با عنايت به موارد فوق، ارتقا بهره وري از طريق توسعه كارراهه در شركت برق منطقه اي خراسان مورد توجه قرار گرفت و براي دستيابي به اين مهم، نظام هاي مرتبط با آن از جمله مسيرهاي شغلي و نظام گروه بندي مشاغل طراحي گرديدند.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها