پاسخ به:مقالات لجستيك و زنجيره تامين
شنبه 26 فروردین 1391 9:52 AM
شفيعي محمود، كريمي بهروز |
كنفرانس لجستيك و زنجيره تامين 1385;آبان 1385(2) |
کلید واژه: مديريت موجودي توسط فروشنده، زنجيره عرضه |
خلاصه:
مديريت موجودي توسط فروشنده، يك برنامه مداوم جايگزيني كالاست كه با تبادل اطلاعات مابين مشتري و تامين كننده (يا فروشنده) بمنظور مديريت فرآيند تامين كالا در مغازه يا انبار، بكار ميرود. در اين برنامه، مشتري تنها به اندازه نياز و تقاضاي مشتريان، در انبار، موجودي نگهداري مي كند. همين كار، تامين كننده را قادر مي سازد تا بهتر بتواند در فراهم كردن مقدار محصول مورد نياز مشتري، مشاركت نمايد. در دنياي با رقابت نزديك كنوني، موسسات بيشتر بدنبال آن هستند كه هزينه و سطح موجودي خود را كاهش داده و به حداكثر سود برسند و مديريت موجودي توسط فروشنده، نقشي اساسي در راه نيل به اين اهداف دارد. در اين مقاله سعي بر آنست تا به نحوه پياده سازي، ضرورت بهره گيري، تاثيرات، فوايد و همچنين محدوديتهاي بكارگيري مديريت موجودي توسط فروشنده در زنجيره هاي عرضه پرداخته شود. |