پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک
جمعه 25 فروردین 1391 11:27 PM
خراساني عليرضا، عرب يارمحمدي سارا، مشايخي فاطمه |
كنفرانس شهر الكترونيك 1388;خرداد 1388(2) |
کلید واژه: دولت الکترونيک (e-government)، شهروند الکترونيک (e-citizen)، بروکراسي خياباني (Street-level bureaucracy)، بروکراسي سيستمي (System-level bureaucracy)، کيوسک هاي اطلاعاتي ديجيتال (Digital Information kiosks)، شبکه شهروندمحور ((Netizen، تله دموکراسي (Tele democracy) |
خلاصه:
امروزه با استفاده ازفناوري اطلاعات و ارتباطات، از طريق آنلاين كردن اطلاعات عمومي و مبادله ها، يك دولت به شهروندان اين امكان را مي دهد كه دسترسي آسان تري به خدمات عمومي و همچنين تعاملات بي واسطه تري با ادارات رسمي، داشته باشند. در حالي که فضاي پرگنجايش دنياي اينترنت با پازل هاي جديد، در حال کامل شدن است و شهروند الکترونيک (E-CITIZEN) مي رود تا چهره دولت الکترونيک را صورتي نو بخشد و تکامل خود را در فازي جديد به نام شبكه شهروندمدار (NETIZEN) وسعت ببخشد. در اين ميان، تقاضا از سوي شهروندان، موتور محرک براي زودتر الکترونيکي شدن است. علاوه بر توسعه وب سايت، بخشي از استراتژي دولت الكترونيك، بايد بر اين قضيه متمركز شود كه چگونه حكومت مي تواند دسترسي منصفانه تري را به خدمات و اطلاعات آنلاين، تامين كند؛ و يكي از ابزارها براي دست يافتن به اين هدف، كيوسك هاي اطلاعاتي ديجيتال است، كه مجموعه اي از کيوسک هاي اطلاعاتي به صورت شبکه، به عضوي فعال در شبكه شهروندمدار، تبديل مي شوند. |