پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک
جمعه 25 فروردین 1391 11:24 PM
کريمي بلان زهرا |
كنفرانس شهر الكترونيك 1388;خرداد 1388(2) |
کلید واژه: مديريت استمرار خدمات فناوري اطلاعات، طرح احيا، ارزيابي و تحليل مخاطرات |
خلاصه:
پيشرفت هاي روزافزون فناوري در جوامع مدرن و وابستگي بيش از پيش زندگي روزمره به خدمات فناوري اطلاعات موجب شده است که سازمان ها براي اطمينان از استمرار خدمات خود به صرف منابع مالي قابل توجهي براي پياده سازي طرح هاي احياي خدمات IT مبادرت ورزند. در اين ميان تهيه نظام مديريت استمرار خدمات IT به عنوان پايه اين طرح ها از اهميت بسزايي برخوردار است. در اين مقاله تلاش شده است با استفاده از مباني پيشنهاد شده در فرايندهاي ITIL و توسعه گام هاي مهم در نظام مديريت استمرار خدمات IT ضمن دستيابي به دسته بندي تازه اي در فازهاي عملياتي، راهکارهاي اجرايي در اين خصوص ارايه گردد. اين تحقيق به عنوان مقدمه اي براي دستيابي به نظام جامع مديريت خدمات فناوري اطلاعات با در نظر گرفتن نيازمندي هاي سازمان هاي نظامي به شمار مي رود. براين اساس مي توان از نتايج اين مقاله براي پياده سازي و کنترل نظام خدمات IT در اين سازمان ها و در راستاي مقابله با مخاطرات امنيتي که اين سازمان ها با آن روبرو هستند و جبران عواقب ناشي از آن استفاده نمود. |