0

مقالات مربوط به شهر الکترونیک

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مربوط به شهر الکترونیک
جمعه 25 فروردین 1391  11:15 PM

 49: استفاده از داده کاوي در مديريت ارتباط با شهروند: مورد کاوي سامانه 137 شهرداري تهران
مينايي بيدگلي بهروز، آخوندزاده الهام، موسوي محمدحسين، احمدوند علي محمد
كنفرانس شهر الكترونيك  1388;خرداد 1388(2)
کلید واژه:  مديريت ارتباط با شهروند، داده کاوي، قوانين انجمني، کشف الگوهاي متوالي، مديريت شکايات، سامانه 137 شهرداري
خلاصه:

دولت الکترونيک درجوامع امروزي در حال گسترش است. جامعه ايران نيز از اين امر مستثني نيست، بنابراين لزوم توجه به مفاهيمي که در اين زمينه مطرح مي شود امري ضروري است. مديريت ارتباط با شهروند يکي از اين موارد است که بر شهروند محوري تمرکز دارد. در مديريت ارتباط با شهروند، هدف اصلي شناخت نيازها و خواسته هاي شهروندان و تلاش در جهت بهبود ارايه خدمات و افزايش سطح رضايت مندي ايشان است.
شهرداري به عنوان يکي از کليدي ترين سازمان هاي دخيل در اين امر، نقش عمده اي در ارايه خدمات شهري به شهروندان ايفا مي کند. اين سازمان، سامانه اي با عنوان سيستم تحليل اطلاعات 137 ايجاد نموده که مرکز ساماندهي و رسيدگي به معضلات و مشکلات شهري است و پل ارتباطي بين شهروندان و شهرداري محسوب مي شود. اطلاعات حاصل از اين سامانه، حاوي مطالب مفيدي در مورد خدمات ارايه شده به شهروندان است و مي تواند به عنوان منبعي مهم و مناسب براي مديريت روابط تحليلي با شهروند مورد بررسي و کاوش قرار بگيرد. از اين رو، با استفاده از قوانين انجمني تماس هاي شهروندان را مورد تجزيه و تحليل قرار داده و ارتباط بين مشکلات، مناطق و نواحي آنها مشخص شده است. همچنين با در نظر گرفتن شرايط مکاني، دنباله بروز مشکلات نيز به دست آمده است. انتظار مي رود نتايج به دست آمده، در مديريت مشکلات شهري و افزايش سطح رضايت مندي شهروندان مثمر ثمر واقع شود.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها