0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
جمعه 22 اردیبهشت 1391  10:14 AM

 7 : مطالعات روان شناختي پاييز 1388; 5(3):117-134.
 
رابطه بين کيفيت تجارب يادگيري با فرسودگي تحصيلي دانشجويان کارشناسي ارشد دانشگاه شهيد چمران اهواز
 
نعامي عبدالزهرا*
 
* دانشگاه شهيد چمران اهواز
 
 

اين مطالعه به منظور تعيين رابطه بين کيفيت تجارب يادگيري با فرسودگي تحصيلي انجام شد. نمونه تحقيق 170 نفر ازدانشجويان کارشناسي ارشد دانشگاه شهيد چمران را شامل مي شد که با روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند و پرسشنامه هاي کيفيت تجارب يادگيري و فرسودگي تحصيلي را تکميل کردند. داده ها با روش آماري ضريب همبستگي ساده و چندگانه تجزيه و تحليل شد. نتايج تحقيق نشان داد که روابط منفي معني داري بين حيطه هاي کيفيت تجارب يادگيري (منابع، محتوا، انعطاف پذيري يادگيري و رابطه استاد - دانشجو) با ابعاد فرسودگي تحصيلي (خستگي تحصيلي، بي علاقگي تحصيلي و ناکارآمدي تحصيلي) وجود دارد. همچنين نتايج نشان داد که رابطه استاد - دانشجو بيشترين نقش را درتبيين فرسودگي تحصيلي دارد.

 
كليد واژه: کيفيت تجارب يادگيري، فرسودگي تحصيلي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها