0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  11:14 PM

 9 : روانشناسي و علوم تربيتي بهار و تابستان 1383; 34(1):201-225.
 
مفاهيم تربيتي اسلام از ديدگاه قرآن در ادبيات كودكان و نوجوانان
 
زارع گاوگاني وحيده*
 
 
 هدف پژوهش حاضر تحليل محتواي ادبيات كودكان و نوجوانان و جست و جوي مفاهيم تربيتي اسلام از ديدگاه قرآن در زمينه ارتباط انسان با خداوند، خويش، خلق، و طبيعت است. به همين منظور، با استفاده از روش پژوهش ، تحليل محتوا در 283 داستان برگزيدة كودكان كه طي سال هاي 1358 ، 1378 تأليف و توسط 8 مركز و سازمان دولتي و غير دولتي به عنوان كتاب برگزيده سال انتخاب شده و جايزه گرفته‌اند. گروه هاي سني، شامل ج ( 8-9 سال)، ج (9-15 سال) و د (12 - 15 سال) است. نتايج به دست آمده نشان مي دهد كه در قرآن 39.1 درصد مفاهيم به ارتباط فرد با خدا، 37 درصد ارتباط فرد با خويش، 17.2 درصد ارتباط فرد با خلق، 6.7 درصد ارتباط فرد با طبيعت تعلق يافته است. در داستان هاي كودكان 19.4 درصد به ارتباط فرد با خداوند، 42.9 درصد به ارتباط فرد با خويش، 32.8 درصد ارتباط فرد با خلق، 5.5 درصد به ارتباط فرد با طبيعت اختصاص داشته است.
 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها