پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391 9:33 PM
7 : روانشناسي تحولي (روانشناسان ايراني) پاييز 1388; 6(21):55-60. |
تکليف مدرسه و پيشرفت تحصيلي: نقش تعديل کننده سطح تحصيلات مادر و جنس دانش آموز |
امين زاده انوشه*,سرمد زهره |
* دانشگاه شهيد بهشتي |
يک نمونه 120 نفري از دانش آموزان رشته رياضي سال دوم دبيرستان بـه دو سوال مربوط به مدت زمان انجام تکليف و درصد تکليف ريـاضي انجـام شده از پرسشنـامه فرآيند تکليف مدرسه (کوپر و ديگران، 1999) به عنوان متغيرهـاي پيش بين، پاسخ دادند. پيشرفت تحصيلي بر پايـه معـدل دو امتحان پاياني رياضي اندازه گيري شد. نتايج رگـرسيون سلسله مراتبي نشان دادند کـه جنس دانش آموزان و درصد تکليف رياضي انجام شده، تغييرات پيشرفت تحصيلي را تبيين مي کنند اما ميزان تحصيلات مادر و جنس دانش آموزان در رابطه بين پيشرفت تحصيلي و دو شاخص انجام تکليف مدرسه نقش تعديل کننده نداشتند. |
كليد واژه: تکليف مدرسه، پيشرفت تحصيلي، سطح تحصيلات مادر، جنس دانش آموز |
![]() |
نسخه قابل چاپ |