پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391 9:20 PM
1 : روانشناسي تحولي (روانشناسان ايراني) زمستان 1389; 7(26):111-121. |
راهبردهاي عمليات جمع در دانش آموزان اول ابتدايي: يک مطالعه تجربي |
دادستان پريرخ,وحيدي لاله*,شقاقي فرهاد |
در اين پژوهش، تاثير آموزش بر پيشرفت سرعت و درستي راهبردهاي عمليات جمع بررسي شد. هفتاد و يک دانش آموز پسر کلاس اول به صورت تصادفي در دو گروه آزمايشي و کنترل قرار گرفتند و با فرم الف آزمون تفاوتهاي فردي در انتخابهاي راهبرد جمع (کرکمن و سيگلر، 1997) از نظر ميانگين مدت زمان پاسخ و فراواني پاسخهاي درست ارزيابي شدند. گروه آزمايشي به مدت سه ماه (15 جلسه 45 دقيقه اي) در معرض آموزش راهبردهاي بازيابي و پشتيباني در عمليات جمع قرار گرفتند. سپس در هر دو گروه فرم ب آزمون اجرا شد. نتايج تحليل واريانس نشان داد که با استفاده از راهبرد پشتيبان، فراواني پاسخهاي درست گروه آزمايشي به گونه معناداري افزايش يافت. |
كليد واژه: راهبردهاي عمليات جمع، راهبرد بازيابي، راهبرد پشتيبان، مدت زمان و درستي اجراي راهبرد |
نسخه قابل چاپ |