0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  9:17 PM

 8 : روانشناسي تحولي (روانشناسان ايراني) تابستان 1390; 7(28):387-395.
 
اثربخشي بازي درمانگري گشتالتي در کاهش هراس اجتماعي
 
فرحزادي مريم*,زارع بهرام آبادي مهدي,محمدي فر محمدعلي
 
 
 

اين پژوهش با هدف بررسي اثربخشي بازي درمانگري گشتالتي در کاهش هراس اجتماعي دانش آموزان پايه چهارم دبستان انجام شد. بدين منظور به روش نمونه برداري خوشه اي تصادفي از بين فهرست مدارس دخترانه منطقه دو آموزش و پرورش شهر تهران، دو مدرسه انتخاب و پس از اجراي فرم معلم سياهه نشانه مرضي کودک (CSI-4، گادو و اسپيرافکن، 1994) 12 دانش آموز (ميانگين=11) انتخاب و به طور تصادفي در دو گروه مساوي آزمايشي و گواه قرار داده شدند. طرح تحقيق از نوع پيش آزمون - پس آزمون با گروه گواه بود. اعضاي گروه آزمايشي 10 جلسه، به مدت يک ساعت و سي دقيقه، تحت بازي درمانگري گشتالتي به صورت گروهي قرار گرفتند. بعد از پايان جلسه هاي درمانگري، فرم معلم سياهه نشانه مرضي به عنوان پس آزمون در دو گروه اجرا شد. داده ها با استفاده از تحليل کوواريانس تحليل شدند. نتايج نشان دادند که بازي درمانگري گشتالتي سبب کاهش نمره هاي عامل هاي تشخيص و شدت اختلال هراس اجتماعي در مرحله پس آزمون مي شود.

 
كليد واژه: بازي درمانگري گشتالتي، هراس اجتماعي، دانش آموزان پايه چهام ابتدايي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها