0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  9:13 PM

 4 : روانشناسي تحولي (روانشناسان ايراني) پاييز 1390; 8(29):35-44.
 
روابط بين اهداف پيشرفت، جو کلاس، توانايي و سودمندي ادراک شده در نوجوانان
 
ابراهيمي سارا*,پاك دامن شهلا,سپهري صفورا
 
 
 

هدف پژوهش حاضر، پيش بيني اهداف پيشرفت بر اساس جو کلاس با واسطه گري توانايي و سودمندي ادراک شده در نمونه اي متشکل از 300 دانش آموز سال سوم دبيرستان شهر نور در سه رشته تحصيلي (علوم انساني، علوم تجربي و رياضي فيزيک) بود. براي سنجش جو کلاس از پرسشنامه در کلاس من (هاردر، کروسون، لاي و ايکسيه، 2006) و مقياس تلاش و تعهد نسبت به مدرسه (هاردر و ريو، 2003) و براي سنجش اهداف پيشرفت، توانايي و سودمندي ادراک شده از پرسشنامه روي آوردهاي يادگيري (گرين و ميلر، 1996) بهره گرفته شد. داده ها با استفاده از روش بارون و کني (1986) و تحليل رگرسيون چندگانه تحليل شدند. نتايج نشان دادند که جو کلاس به واسطه رابطه با توانايي و سودمندي ادراک شده، پيش بيني کننده اهداف پيشرفت در دانش آموزان دبيرستاني است.

 
كليد واژه: اهداف پيشرفت، جو کلاس، توانايي ادراک شده، سودمندي ادراک شده، نوجوانان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها