0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  8:53 PM

 4 : روان شناسي كاربردي بهار 1390; 5(1 (پياپي 17)):57-68.
 
مقايسه جهت ترسيم اشکال متحرک توسط کودکان پيش دبستاني و دبستاني با توجه به دست برتري آن ها
 
علي بخشي سيده زهرا*,علي پور احمد,رضايي كارگر فلور
 
* دانشگاه پيام نور تهران
 
 

هدف: هدف پژوهش تعيين و مقايسه جهت ترسيم اشکال متحرک در کودکان پيش دبستاني و دبستاني با توجه به دست برتري آن ها بود.
روش: روش پژوهش علي مقايسه اي و جامعه آماري 459294 نفر دانش آموز دختر و پسر پيش دبستاني و دبستاني مشغول به تحصيل شهر تهران در سال تحصيلي 88-1387 بود. از ميان آن ها به روش نمونه گيري تصادفي چندمرحله اي 160 کودک (83 دختر و 77 پسر) با ميانگين سني
7.96 انتخاب شد. ابزارهاي پژوهش آزمون دست برتري چاپمن (1987) و مقياس جهت گيري ترسيم اشکال متحرک (محقق ساخته بر مبناي مقياس اشکال اسندگراس و واندروارت، 1980) بود.
يافته ها: نتايج نشان داد که جهت ترسيم اشکال متحرک در کودکان راست دست و چپ دست و نيز در کودکان پيش دبستاني با دبستاني تفاوت دارد، اما تحت تاثير دست برتري نيست.
نتيجه گيري: اين نتايج مويد تاثير جهت نگارش فارسي بر ترسيم اشکال متحرک است و مي تواند کاربردهاي مهمي در آموزش نقاشي و طراحي کودکان چپ دست و راست دست ايراني داشته باشد.

 
كليد واژه: اشکال متحرک، پيش دبستاني، جهت، دبستاني، دست برتري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها