پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391 12:01 PM
3 : دست آوردهاي روانشناختي (علوم تربيتي و روان شناسي) بهار و تابستان 1388; 4(1):51-66. |
بررسي اثربخشي آموزش راه حل - محور به شيوه گروهي بر سازگاري زناشويي زوجين |
عطاري يوسف علي,محمدي كبري,مهرابي زاده هنرمند مهناز |
در اين پژوهش اثربخشي آموزش راه حل - محور به شيوه گروهي بر افزايش سازگاري زناشويي زوجين مراجعه کننده به شوراي حل اختلاف شهر اهواز، مورد بررسي قرار گرفت. جامعه آماري کليه زوجين مراجعه کننده به شوراي حل اختلاف در سال 1386 مي باشد. نمونه شامل 30 زوج بود که به روش نمونه گيري تصادفي از ميان 43 زوج داوطلب دريافت خدمات مشاوره اي انتخاب شده و در دو گروه آزمايشي و گواه گمارده شدند. ابزار مورد استفاده در اين پژوهش مقياس سازگاري زناشويي اسپانير مي باشد. طرح پژوهش از نوع طرح پيش آزمون و پس آزمون با گروه گواه است که پس از انتخاب تصادفي گروه هاي آزمايشي و گواه، مداخله آزمايشي (آموزش راه حل - محور) بر روي گروه آزمايشي به مدت هفت جلسه نود دقيقه اي و يک بار در هفته اجرا گرديد و پس از اتمام برنامه آموزشي از هر دو گروه، پس آزمون به عمل آمد. نتايج حاصل از تحليل داده ها نشان داد که روش آموزش راه حل - محور باعث افزايش سازگاري زناشويي زوجين گروه آزمايشي در مقايسه با گروه گواه شده است. |
كليد واژه: مشاوره راه حل - محور، سازگاري زناشويي |
![]() |
نسخه قابل چاپ |