پاسخ به:مقالات روانشناسی
شنبه 9 اردیبهشت 1391 12:07 AM
7 : دانش و پژوهش در روان شناسي كاربردي پاييز 1385; 8(29):117-128. |
تاثير آموزش گروهي به شيوه هاي رفتاري و رفتاري شناختي بر عزت نفس دانشجويان دختر خوابگاه دانشگاه اصفهان |
مظاهري اكرم,باغبان ايران,فاتحي زاده مريم السادات |
هدف از اين پژوهش بررسي تاثير آموزش گروهي به شيوه هاي رفتاري و رفتاري شناختي بر عزت نفس دانشجويان خوابگاه دانشگاه اصفهان بوده است. به منظور دستيابي به اين هدف 30 نفر از دانشجويان خوابگاه از طريق نمونه گيري داوطلبانه انتخاب شدند و به صورت تصادفي در سه گروه (دو گروه آزمايش و يك گروه گواه) قرار گرفتند. گروه هاي آزمايشي به طور جداگانه به مدت 8 جلسه آموزش شناختي ـ رفتاري و رفتاري عزت نفس ديدند. ابزار اين پژوهش آزمون عزت نفس اليس پوپ است كه پايايي و روايي آن تاييد شده است. |
كليد واژه: عزت نفس، رويكرد رفتاري ـ شناختي و رويكرد رفتاري |
نسخه قابل چاپ |