پاسخ به:مقالات روانشناسی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:58 PM
5 : دانش و پژوهش در روان شناسي كاربردي پاييز 1386; 9(33):95-116. |
رابطه بين شادكامي، خودشكوفايي، سلامت روان و عملكرد تحصيلي با دوگانگي جنسي در دانشجويان دختر و پسر واحد علوم و تحقيقات مركز اهواز |
عسگري پرويز,احدي حسن,مظاهري محمدمهدي,عنايتي ميرصلاح الدين,حيدرئي عليرضا |
در اين پژوهش رابطه متغيرهاي شادكامي، خودشكوفايي، سلامت روان و عملكرد تحصيلي با دوگانگي جنسي در دانشجويان تحصيلات تكميلي واحد علوم و تحقيقات مركز اهواز بررسي شده است. روش پژوهش از نوع همبستگي است. به منظور دستيابي به اهداف پژوهش از بين دانشجويان تحصيلات تكميلي علوم و تحقيقات مركز اهواز 373 نفر (185 پسر و 188 دختر) با روش تصادفي ساده انتخاب شدند. براي تجزيه و تحليل داده ها از ضريب همبستگي پيرسون استفاده شد. با توجه به نتايج به دست آمده بين متغيرهاي شادكامي و دوگانگي جنسي، بين خودشكوفايي و دوگانگي جنسي، بين سلامت روان و دوگانگي جنسي، بين شادكامي و خودشكوفايي، بين شادكامي و سلامت روان، بين خودشكوفايي و سلامت روان روابط معناداري به دست آمد ( (p<0.001ولي بين عملكرد تحصيلي با دوگانگي جنسي، بين شادكامي با عملكرد تحصيلي، خودشكوفايي با عملكرد تحصيلي و سلامت روان با عملكرد تحصيلي رابطه معناداري مشاهده نگرديد ( (p<0.001در ضمن روابط بين متغيرها با توجه به تفكيك جنسيت مورد بررسي قرار گرفت كه با توجه به نتايج به دست آمده بين شادكامي و دوگانگي جنسي در دانشجويان پسر رابطه معناداري مشاهده نگرديد ( (p<0.001ولي بين شادكامي و دوگانگي جنسي در دختران رابطه معناداري مشاهده گرديد ( (p<0.001همچنين بين سلامت روان و دوگانگي جنسي و خودشكوفايي و دوگانگي جنسي و نيز بين عملكرد تحصيلي و دوگانگي جنسي در دختران و پسران به تفكيك جنسيت رابطه معناداري مشاهده نگرديد ( (p<0.001از سوي ديگر بين شادكامي و خودشكوفايي و نيز بين شادكامي و سلامت روان و بين خودشكوفايي و سلامت روان هم در دختران و هم در پسران رابطه معناداري مشاهده گرديد ( (p<0.001ولي بين شادكامي و عملكرد تحصيلي، بين خودشكوفايي و عملكرد تحصيلي و نيز بين سلامت روان و عملكرد تحصيلي هم در دختران و هم در پسران رابطه معناداري مشاهده نگرديد ( (p<0.001 |
كليد واژه: دوگانگي جنسي، سلامت رواني، شادكامي، خودشكوفايي، عملكرد تحصيلي |
![]() |
نسخه قابل چاپ |