0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  5:51 PM

 4 : پژوهش هاي نوين روانشناختي (روانشناسي دانشگاه تبريز) بهار 1385; 1(1):79-98.
 
بررسي رابطه‌ بين راهبردهاي يادگيري خود ـ تنظيم و انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان دوره‌ متوسط شهر اصفهان با عملكرد تحصيلي آنان در درس رياضي
 
سبحاني نژاد مهدي,عابدي احمد
 
 
 

پژوهش حاضر به بررسي رابطه بين راهبردهاي يادگيري خود ـ تنظيم و انگيزش پيشرفت تحصيلي با عملكرد تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان در درس رياضي پرداخته و هدف آن، تعيين رابطه و سهم نسبي هر يك از راهبردهاي يادگيري خود ـ تنظيم و انگيزش پيشرفت تحصيلي در تبيين عملكرد تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان در درس رياضي بوده است. به همين منظور 180 نفر دانش آموز دوره متوسطه با روش نمونه گيري طبقه اي متناسب با حجم و تصادفي ساده از بين جامعه دانش آموزان رشته رياضي دوره متوسطه شهر اصفهان انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفته اند. بخشي از نتايج به دست آمده حاكي از آن است كه بين راهبردهاي يادگيري خود ـ تنظيم و انگيزش پيشرفت تحصيلي با عملكرد تحصيلي رياضي دانش آموزان رابطه معناداري وجود دارد. به علاوه، سهم نسبي انگيزش پيشرفت تحصيلي و راهبردهاي يادگيري خود ـ تنظيم در تبيين عملكرد تحصيلي دانش آموزان در درس رياضي به ترتيب ؛ 20 % و 18%  مي باشد.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها