0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  5:17 PM

 4 : پژوهش هاي نوين روانشناختي (روانشناسي دانشگاه تبريز) تابستان 1389; 5(18):71-86.
 
رابطه بين راهبردهاي مقابله اي و شادكامي دانشجويان
 
عليپور احمد,هاشمي نصرت آباد تورج,باباپورخيرالدين جليل,طوسي فهيمه
 
 
 

پژوهش حاضر به بررسي رابطه بين راهبردهاي مقابله اي و شادكامي دانشجويان پرداخته است. در اين تحقيق كه از نوع توصيفي است تعداد 384 نفر به طور تصادفي از دانشجويان رشته هاي مختلف برگزيده شدند و در بين آنها پرسشنامه راهبردهاي مقابله اي لازاروس- فولكمن و مقياس شادكامي دانشگاه مموريال نيوفاندلند (مونش) اجرا گرديد. نتايج مطالعه، همبستگي مثبت و معني داري (P<0.01) را بين شادكامي و راهبردهاي مقابله اي مساله مدار و همبستگي منفي و معني داري (P<0.01) را بين شادكامي و راهبردهاي مقابله اي هيجان مدار نشان داد. نتايج تحليل رگرسيون چندگانه نيز نشان داد كه با در نظر گرفتن زيرمقياس هاي اين دو نوع راهبرد مقابله اي، راهبرد فرار-اجتناب (P<0.001 و b=-0.43)، ارزيابي مجدد مثبت (P<0.001 و b=0.33)، مساله گشايي برنامه ريزي شده (P<0.05 و b=0.12خويشتنداري (P<0.05 و b=-0.11) و مسووليت پذيري (P<0.05 و b=0.10) به ترتيب شادكامي را پيش بيني مي كنند.

 
كليد واژه: راهبردهاي مقابله اي، مساله مدار، هيجان مدار، شادكامي، دانشجو
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها