پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 5:09 PM
4 : پژوهش هاي نوين روانشناختي (روانشناسي دانشگاه تبريز) تابستان 1390; 6(22):71-84. |
رابطه اميدواري و شادکامي با رضايت شغلي معلمان |
علي پور احمد,اعراب شيباني خديجه |
رضايت شغلي يکي از عوامل بسيار مهم در امر کيفيت آموزش و موفقيت شغلي معلمان است. هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه بين اميدواري و شادکامي با رضايت شغلي در بين معلمان بود. بدين منظور 240 معلم (120 زن و 120 مرد) از سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه شهرستان طبس به روش تصادفي طبقه اي انتخاب شدند. ابزار آزمون پرسش نامه هاي اميدواري اشنايدر، شادکامي آکسفوردو رضايت شغلي کندال و هولي بود. نتايج به روش هم بستگي پيرسون، تحليل رگرسيون چندگانه و تحليل واريانس مورد بررسي و تحليل قرار گرفت. نتايج نشان داد که هر دو متغير اميدواري و شادکامي علاوه بر آنکه با هم رابطه مثبت و معنادار دارند هر دو با مولفه رضايت شغلي رابطه دارند به طوري که معلماني که اميدواري و شادکامي بيشتري دارند نمره رضايت شغلي بالاتري هم دارند. |
كليد واژه: اميدواري، رضايت شغلي، شادکامي |
نسخه قابل چاپ |