پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی
جمعه 25 فروردین 1391 10:25 AM
شبيب نفيسه، نعمت بخش محمدعلي، عقيلي سيما |
همايش ملي تجارت الكترونيكي 1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4) |
کلید واژه: سيستم هاي پيشنهاد دهنده، فيلتر همبستگي، فيلتر مبتني بر محتوا، فيلتر ترکيبي |
خلاصه:
رشد بي سابقه تکنولوژي جديد اينترنت در سال هاي اخير، باعث ايجاد برنامه هاي کاربردي بسيار زيادي در زمينه تجارت الکترونيکي شده است. وجود برنامه هاي کاربردي در زمينهB2B و B2C نياز به ارتباط موثر بين ماشين ها را دارد. يکي از مهمترين برنامه هاي کاربردي سيستم هاي پيشنهاد دهنده مي باشد. سيستم هاي پيشنهاد دهنده يک نوع ويژه از سيستم هاي فيلتر اطلاعات است، که در آن آيتم ها را، بر اساس اينکه چه آيتمي براي کاربر جذاب است، از يک مجموعه بزرگ از آيتم ها و کاربران فيلتر مي کنند. در اين مقاله سيستم هاي پيشنهاد دهنده را بررسي نموده و نسل حاضر از متدهاي سيستم هاي پيشنهاد دهنده را که به سه دسته کلي تقسيم مي شوند را مطرح مي نماييم |