پاسخ به:مقالات همايش ملي آموزش عالي و كارآفريني گذشته، حال، آينده
جمعه 25 فروردین 1391 9:36 AM
فيض داوود، صفايي ميلاد، کماسي زهرا |
همايش ملي آموزش عالي و كارآفريني گذشته، حال، آينده 1386;6 اسفند، 1386(1) |
کلید واژه: آموزش کارآفريني، دانشگاه، کارآفرين، خوابگاه، فرصتها و ظرفيت ها |
خلاصه:
ساختار اقتصادي دنياي امروز با گذشته به طور اساسي تفاوت دارد. شاخص هاي سخت افزاري و دارايي هاي مشهود كه ديروز در بنگاه اقتصادي نقشي تعيين كننده داشت جاي خود را به نوآوري، ابداع، خلق محصولات جديد و دارايي هاي نرم افزاري داده است. اگر ديروز ثروتمندترين افراد دنيا آنهايي بودند كه منابع مالي بيشتري در اختيار داشتند، امروزه ثروتمندترين مردم دنيا افراد صاحب دانش و كارآفرين هستند. از اين رو توسعه اقتصادي در دنياي امروز برپايه نوآوري، خلاقيت، استفاده از دانش و کارآفريني استوار است. اهميت کارآفريني و نقش کليدي آن در پيشرفت جوامع، موجب شده است که بسياري از دانشگاههاي کشورهاي توسعه يافته و درحال توسعه، بهره گيري از کارآفريني را مورد توجه قرار دهند و در اين مسير با تدوين استراتژي ها، سياست ها و برنامه هاي علمي، در جهت بسط و تقويت روحيه و رفتار کارآفريني در دانشجويان بکوشند. پرورش ويژگيهايي نظير خلاقيت، خوش بيني به آينده، خطرپذيري، آينده نگري، مهارتهاي رهبري، استقلال طلبي و کسب مهارتهاي مختلف، مي تواند فرصتهاي کارآفريني پيش روي دانشجويان را افزايش دهد. |