پاسخ به:دانلود مقالات مربوط به گرمایش،سرمایش و تهویه مطبوع
پنج شنبه 24 فروردین 1391 5:03 PM
بيدآبادي مهدي، صديقي محمد، شيرازي مهرداد |
كنفرانس بين المللي گرمايش، سرمايش و تهويه مطبوع 1388;خرداد 1388(1) |
کلید واژه: |
خلاصه:
در اين مقاله يك مشعل اتمسفريك پركاربرد به همرام اجزاي داخلي آن، اوريفيس، ونتوري، كفشك به عنوان نمونه اصلي مدل گرديد و در ابتدا ميزان همگني مخلوط سوخت و هوا در نقاط مختلف آن بررسي گرديد و نتايج حاصله با نتايج تجربي بدست آمده كه به وسيله قرار دادن آنالايزر در سوراخ ايجاد شده در انتهاي مشعل در قسمتهاي ابتدايي و مياني و انتهايي برداشت شده بود مورد مقايسه قرار گرفت كه نتايج حاصله بيانگر اين مساله است كه مخلوط سوخت و هوا در طول ونتوري به صورت تقريبا كامل و يكنواخت با يكديگر تركيب شده اند و مخلوط همگني را تشكيل داده اند و نمونه برداري از داخل مشعل از هر نقطه بعد از ونتوري امكان پذير است. در سرعتهاي بالاتر و دبي هاي بيشتر سوخت و در اريفيس با قطرهاي كوچكتر عمل اختلاط كمي بعد از ونتوري كامل مي شود در مرحله بعد از اندازه گيري هواي مكش شده به داخل مشعل در سرعتهاي مختلف ورود سوخت به مشعل و در دبي هاي مختلف گاز ورودي به دستگاه و با تغيير محل قراگيري اوريفيس مشعل انجام گرفت و نتايج حاصله در حالت عددي با نتايج آزمايشگاهي كه در دو محل آزمايشگاه سوخت و احتراق دانشكده مكانيك دانشگاه علم و صنعت و نيز در محل موسسه ملي استاندارد بدست آمده مقايسه گرديد و نتايج حاصله بيانگر اين موضوع بود كه با افزايش سرعت ورود سوخت درصد هواي اوليه افزايش مي يابد و بالعكس، و نيز اين روند افزايشي در سرعتهاي پاين با سرعت بيشتري اتفاق مي افتد و با توجه به اوريفيس هاي مختلفي كه مورد آزمايش قرار گرفت نشان داد كه در سرعتهاي بالا روند افزايشي درصدد هواي ورودي به مشعل كاهش مي يابد و به صورت تقريبي بعد از 90 متر بر ثانيه ثابت ميگردد. در مرحله بعد تغيير محل اوريفيس مدنظر قرار داده شد كه نتايج بدست آمده بيانگر اين موضوع بود كه اين پارامتر تاثير چنداني بر ميزان مكش هواي اوليه ندارد. در حالت عددي سرعت ورودي سوخت از اوريفيس به داخل مشعل از 20 تا 120 متر بر ثانيه اعمال گرديد و نيز تغيير محل اريفيس و فاصله دهانه ورودي گاز به ونتوري در 6 صفحه موازي طراحي و بررسي گرديد. |