پاسخ به:مقالات بازاریابی خدمات مالی
پنج شنبه 24 فروردین 1391 4:39 PM
صالح نيا منيره |
كنفرانس بين المللي بازاريابي خدمات مالي 1389;6-7 آذر، 1389(2) |
کلید واژه: مزيت رقابتي، جايگاه يابي استراتژيك، نقشه ادراكي، بخش هاي بازار |
خلاصه:
بانكها آن زمان از مزيت رقابتي برخوردار مي شوند كه بتوانند با ارايه ارزشي برتر جايگاه خود را در بازار مورد نظر تثبيت كنند. اين جايگاه بيانگر شيوه اي است كه مصرف كنندگان درباره ويژگي هاي مهم خدمت مي انديشند. يا به عبارتي جايگاهي است كه آن خدمت در ذهن مصرف كننده در مقايسه با محصولات رقيب دارد. پژوهش حاضر نيز با در نظر گرفتن جايگاه يابي استراتژيك به عنوان ابزاري جهت شناسايي منابع دستيابي به مزيت رقابتي، جايگاه يابي نامهاي تجاري در زمينه بانكداري را مورد توجه قرار مي دهد. فرآيند جايگاه يابي در پژوهش حاضر در 7 گام مورد بررسي قرار گرفته است و بر اساس اطلاعات گردآوري شده از طريق مصاحبه و پرسشنامه، در نهايت نقشه ادراكي براي نامهاي تجاري مورد بررسي بر اساس ويژگي هاي تعيين كننده از ديد مشتريان، همراه با ارايه موقعيت برتر در اين زمينه و بخش هاي بازار بر اساس دو ويژگي مورد بررسي ارايه گرديده است |