پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی
سه شنبه 29 فروردین 1391 7:34 PM
شيخ انصاري مسعود، اواحدي امين، رضواني محمدعلي، كرباسي زاده نيما |
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات 1384;شهريور 1384(3) |
کلید واژه: سايش، چرخ، مدل، تعميرات، قطار |
خلاصه:
نامشخص بودن زمان رسيدن چرخ به حد سايش (wear limit) و نياز به ايجاد مجدد پروفيل (Re-profiling) امكان برنامه ريزي و مديريت صحيح جهت بهره برداري بهينه ناوگان را مختل مي سازد. در اين مقاله روشي جهت تعيين مدل رفتاري سايش براي چرخهاي قطار ارايه شده است. جهت مدل سازي، واگنهاي موجود در خط 5 متروي تهران انتخاب و ضخامت هر چرخ براي مدت 38 ماه اندازه گيري و ثبت شده است و نمودار «ضخامت فلنج - كيلومتراژ كاركرد» براي آنها ترسيم گرديده است. سپس تابع رفتار سايش هر چرخ مشخص گشته و نهايتا با استفاده از توابع بدست آمده به روش كمترين مربعات و احتساب ضريب اطمينان مناسب، مدل رفتاري سايش تعيين شده است. جهت دستيابي به موارد فوق، از نرم افزارهاي EXCEL و MATLAB استفاده شده است. مهمترين كاربردهاي تعيين مدل سايش، پيش بيني زمان رسيدن به حد سايش و مديريت صحيح و بهره برداري بهينه از ناوگان در مدت زماني كه ناوگان جهت ايجاد مجدد پروفيل چرخ دار مجموعه نيست، مي باشند. نرخ سايش چرخها نيز طي اين فرآيند تعيين مي گردد. |