پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی
سه شنبه 22 فروردین 1391 4:46 PM
سعيدمنجم محمد، يلداشخان ماهان |
همايش حمل و نقل ريلي 1385;17-16 آبان، 1385(8) |
کلید واژه: |
خلاصه:
ايستگاه هاي راه آهن نقش كليدي و پايه در ترافيك راه آهن داشته و اهميت ويژه اي در بهره برداري از سيستم ترابري ريلي دارند. در صورت مكان يابي و طراحي ضابطه مند پلان خطوط و عنايت به كاربري و ترافيك پيش بيني شده براي آنها، ايستگاه هاي راه آهن قادر به ايفاي نقش خود به بهترين نحو ممكن خواهند بود. از سوي ديگر نيز يك خطا در هنگام طراحي ايستگاه، گاهي منجر به مختل شدن بهره برداري از يك مسير ريلي مي شود و بر بازدهي كل سيستم تاثير مي گذارد. عوامل زيادي در طراحي ايستگاه هاي راه آهن موثرند كه از آن جمله شيب خروجي ايستگاه هاي راه آهن قابل بحث است. شيب خروجي در ايستگاه هاي راه آهن معمولا بصورت يك عدد ثابت براي تمامي كاربري ها بيان مي شود. در اين مقاله ضمن بررسي روال جاري طراحي هندسي فراز و طول قطعه پروژه خروجي از ايستگاه، روشي تحليلي به منظور طراحي قطعه مذكور با توجه به ترافيك و شرايط هندسي مسير ارايه مي شود. نتايج اين تحليل با روابط ارايه شده توسط آيين نامه روسيه مقايسه شده و در انتها نيز پيشنهادهايي در خصوص نحوه طراحي و طول قطعه خروجي ايستگاه ارايه مي شود. |