پاسخ به:اخبار FaceBook
جمعه 22 اردیبهشت 1391 9:22 AM
ابهام در سیاستهای حریم شخصی گوگل و فیسبوک
بررسی های تحقیقاتی نشان می دهد سیاست گذاری های گوگل و فیس بوک در مورد حریم شخصی بسیار گنگ و غیرقابل درک است.
زد دی نت، این سیاست گذاری ها حتی از سیاست گذاری های سایت های دولتی و بانک ها و شرکت های کارت اعتباری هم مبهم تر و پیچیده تر تنظیم شده، به گونه ای که 33 درصد کاربران گفته اند بعد از مطالعه این سیاست گذاری ها در مورد نحوه جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران در مورد فیس بوک نگران شده اند، هر چند دقیقا متوجه نحوه سیاست گذاری در این زمینه نشده اند.
علاوه بر این تنها 47 درصد از کاربران گوگل اعلام کرده اند که سیاست گذاری های حریم شخصی گوگل را قابل درک می دانند. در میان سیاست گذاری های سایت های مختلف بیشترین میزان رضایت با 70 درصد مربوط به سایت های دولتی و سپس شرکت های کارت اعتباری (با 68 درصد) است.
کمترین میزان رضایت هم با 39 و 36 درصد به ترتیب متعلق به فیس بوک و گوگل است. این بررسی که توسط موسسه Siegel+Gale انجام شده نشان می دهد تنها 15 درصد از کاربران فیس بوک به طور دقیق درک کرده اند که پس از پاک کردن حساب کاربریشان از این سایت چه اتفاقی می افتد.
همچنین تنها 20 درصد توانسته اند به درستی جلوی دسترسی برنامه های خارجی به اطلاعات حساب های کاربریشان را بگیرند. میزان درک درست در مورد سیاست گذاری های گوگل در مورد نحوه دسترسی سایرین به نمایه های شخصی کاربران هم به تنها 23 درصد می رسد.