پاسخ به:سکوی اخبار قرآنی
چهارشنبه 16 فروردین 1391 2:27 AM
لزوم استخراج اصول توليد كالای فاخر از منابع اسلامی
گروه اجتماعی: معاون پژوهش و آموزش سازمان تبليغات اسلامی تأكيد كرد: رويكرد توليد كالای خوب توسط توليدكنندگان از مسائلی است كه مورد توجه ما قرار دارد و میتوان از منابع اسلامی اصول اين مباحث را استخراج و در اختيار مبلغان برای اشاعه فرهنگ «توليد ملی، حمايت از كار و سرمايه ايرانی» قرار داد.
حجتالاسلام والمسلمين سيد جواد موسوی هوايی، معاون پژوهش و آموزش سازمان تبليغات اسلامی |
حجتالاسلام والمسلمين سيد جواد موسوی هوايی، معاون پژوهش و آموزش سازمان تبليغات اسلامی، در گفتوگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با تأكيد بر اينكه سازمان تبليغات اسلامی وظيفه فرهنگسازی و تحت تأثير قرار دادن فرهنگ و افكار عمومی را بر عهده دارد، گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری مانند سالهای گذشته با ابزار و وسايل تبليغی كه در دست داريم اقداماتی در زمينه فرهنگسازی توليد ملی و حمايت از كار و سرمايه ايرانی انجام خواهيم داد.
وی يكی از اساسیترين اقدامات را حركت در جهت ساخت و ساز فرهنگ عمومی در راستای مصرف كالاهای داخلی دانست و گفت: حتی رويكرد توليد كالای خوب نيز توسط توليدكنندگان از مسائلی است كه مورد توجه ما قرار دارد و میتوان از منابع اسلامی اصول اين مباحث را استخراج كرد و به صورت متنهايی در اختيار مبلغان قرار داد؛ همچنين در گفتمانهای دينی از اين توليدات استفاده كرده و از مجموعه سايتها و مجلات توليد شده برای اهل تبليغ و مجموعههايی كه با آنها در ارتباط هستيم كمك گرفته و اين شعار را محقق كنيم.
حجتالاسلام موسوی هوايی تصريح كرد: برخی از اوقات با نامگذاری سالها به صورت ذائقهای برخورد میشود اما ما تلاش میكنيم نامگذاری سالها را به صورت يك فرهنگسازی ملی برای ساليان سال برنامهريزی كنيم، چرا كه وقتی حضرت آقا عنوانی را برای يك سال انتخاب میكنند آن سال شروع كار در اين زمينه است و اقدامات مربوط به آن محدود به يك سال نيست.
مسئول پژوهش و آموزش سازمان تبليغات اسلامی: |
البته پژوهشهای صورت گرفته در زمينه نحوه بهرهگيری از توليدات داخلی در صحنه اجتماع ضعيف است و بايد بيشتر در اين زمينه كار شود |
وی با ابراز اميدواری از اينكه اين شعارها در كشور فرهنگسازی و نهادينه شود، اظهار كرد: يكی از اساسیترين مطالبی كه بايد در زمينه فرهنگسازی مورد توجه قرار داده و بر مبنای روش تربيت قرآنی و اهل بيت(ع) در نظر بگيريم اين است كه افراد و مسئولانی كه از توليد ملی و حمايت از توليد داخلی سخن میگويند خود از كالاهای ايرانی استفاده كرده و خانوادههای خود را نيز برای انجام اين كار توجيه كنند.
معاون پژوهش و آموزش سازمان تبليغات اسلامی با تأكيد بر اينكه بايد توليد كنندگان داخلی را به نحوی تشويق كنيم كه توليدات فاخری در شأن ملت ايران توليد كنند در پاسخ به اين سؤال كه آيا پژوهشهايی در زمينه نگاه و نگرش اسلام به توليدات و استفاده از محصولات ملی و محصولات توليد شده توسط مسلمانان صورت گرفته است يا خير، گفت: در گذشته كارهايی از قبيل بررسی مسائل مربوط به استقلال سياسی و اقتصادی در سازمان تبليغات اسلامی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: البته پژوهشهای صورت گرفته در زمينه نحوه بهرهگيری از توليدات داخلی در صحنه اجتماع ضعيف است و بايد بيشتر در اين زمينه كار شود.
حجتالاسلام هوايی گفت: در گذشته كارهايی در زمينه استقلال اقتصادی و توجه به توليد ملی و بالا بردن توليد ناخالص ملی با محور قرار دادن مباحثی از قبيل نظام سياسی اسلام، مردم سالاری دينی و مباحثی از اين دست به صورت كتاب و پژوهش انجام شده اما به صورت مستقل و با يك نگاه همه جانبه به مسئله اقتصادی صورت نگرفته كه در سال جاری بهتر بايد پيگيری شود.
حجتالاسلام موسوی هوايی اقشار تأثيرگذار چون روحانيان، ائمه جماعات، مبلغين و مبلغات، مداحان، رؤسای تشكلهای مذهبی و كانونهای فرهنگی و قرآنی مرتبط با سازمان تبليغات اسلامی را طيف گسترهای در سراسر كشور دانست كه گروه هدف برای ترويج استفاده از توليد ملی هستند تا فضايی عمومی در زمينه فرهنگسازی ايجاد شود