ارسال ابلاغيه برگزاری كنگرههای قرآنپژوهی و طب دانشگاهها طی 20 روز آينده
چهارشنبه 19 مهر 1391 11:50 PM
آقاپور خبر داد: ارسال ابلاغيه برگزاری كنگرههای قرآنپژوهی و طب دانشگاهها طی 20 روز آينده |
||||
گروه سلامت: دبير اجرايی كميته راهبردی قرآنپژوهی و طب وزارت بهداشت عنوان كرد: در تلاشيم ظرف 20 روز آينده ابلاغيهای جديدی به تمامی دانشگاههای علوم پزشكی كشور ارسال كنيم.
اسلام آقاپور، دبير اجرايی كميته راهبردی قرآنپژوهی و طب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در حاشيه بازديد معاون تحقيقات اين وزارتخانه از خبرگزاری ايكنا درگفتوگويی با اشاره به دلايل عدم برگزاری منسجم كنگرههای قرآنپژوهی و طب در سطح دانشگاههای علوم پزشكی كشور اظهار كرد: سال گذشته ابلاغيهای از سوی وزارت بهداشت مبنی بر برگزاری اين كنگره به تمامی دانشگاههای علوم پزشكی سراسر كشور ارسال شده بود كه منتها در سال جاری نيز مراكز منتظر ارسال ابلاغيهای جديدی برای برگزار دور بعدی كنگرهها هستند. آقاپور علت مشخص نشدن زمان برگزاری بعد بينالمللی كنگره قرآنپژوهی و طب را بروز برخی مشكلات در امضای حكم دانشگاه ميزبان ارزيابی كرد و افزود: برای بعد داخلی اين كنگرهها در تلاشيم ظرف 20 روز آينده ابلاغيهای جديدی به تمامی دانشگاههای علوم پزشكی كشور ارسال شود و در بعد بينالمللی نيز منتظر اعلام وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای انتخاب دانشگاه ميزبان هستيم. دبير اجرايی كميته راهبردی قرآنپژوهی و طب وزارت بهداشت در ادامه با اشاره ظرفيتهای رو به رشد خبرگزاری ايكنا در عرصههای مباحث قرآنی ادامه داد: هم اكنون پايههای پژوهش قرآنی كشور در سطح اين خبرگزاری استوار میشود و اگر بتوانيم ساختار ايكنا را به وضعيت پژوهش و كارگاههای قرآنی نزديكتر كنيم مطمئنا انسجام فعاليتهای قرآنی در حوزه جهاد دانشگاهی به بهترين نحو ممكن انجام خواهد شد. وی با بيان اينكه ظرفيت ايكنا در عرصههای بينالمللی با داشتن 40 زبان و شعبه در سراسر دنيا فرصت مناسبی برای همكاریهای بينالمللی بين اين دو مجموعه است، ادامه داد: هم اكنون ايكنا جزو معدود سازمانهای است كه به صورت منسجم يافته در حال پيگيری امور خود است، كه اميدواريم در بعد اطلاعات علمی نيز با ارتباط هر چه بيشتر خود با وزارت بهداشت بتواند به عنوان مجموعهای مناسب برای اجرا و پيشبرد فرايندهای پژوهشی در حوزه مباحث قرآنی به فعاليت بپردازد.
آقاپور در ادامه با بيان اينكه سلامتی در اسلام مفهوم وسيع و فراگيری دارد و تنها به سلامتی جسمی محدود نمیشود و سلامتی روح نيز مورد توجه است، اظهار كرد: مسلمان بايد برای به دست آوردن هر دو سلامت كوشا باشند، با وجود سلامتی جسمانی كه زكات آن تلاش در راه اطاعت خداوند است، سلامت روحانی نيز تأمين میشود پس میتوان گفت در دين اسلام سلامتی انسان از اهميت بالايی برخوردار است و تمامی دستورات دين نيز برای حفظ سلامتی است. دبير اجرايی كميته راهبردی قرآنپژوهی و طب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بيان اينكه سلامتی بدن، شرط اول سعادت و خوشبختی انسان است، گفت: انسان در اين جهان فقط با وجود سلامتی میتواند لذت زيستن را درك كند و به تعبير قرآن بشر با تندرستی میتواند از سهم دنيوی خود بهرهمند شود اما در روايات از سلامتی به عنوان نعمتی مخفی ياد شده كه انسان تا زمان برخورداری از اين نعمت ارزش آن را نمیداند. وی در تكميل اين بخش از سخنان خود اضافه كرد: انسان تنها زمانی به ارزش سلامتی پی میبرد كه آن را از دست داده باشد، پس افراد بايد قدر اين نعمت را بدانند و در حفظ و شكرگزاری اين نعمت كوشا باشند گرچه سلامتی نعمتی است كه انسان از شكرگزاری آن عاجز است. دبير اجرايی كميته راهبردی قرآنپژوهی و طب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بيان اينكه حيات انسان و رفاه او در دين اسلام محدود به حيات دنيوی نيست، ادامه داد: بر اساس باورهای اسلامی جهان ديگری نيز برای انسان وجود دارد، از اين رو انسان بايد سلامت را برای هدفی والاتر از آسايش جسم خود بجويد. وی افزود: پس ناچار و ناگزيريم كه گوهر سلامتی و عافيت جسم و روح را پاس بداريم و از آن حفاظت و نگهبانی كنيم، عوامل متعددی وجود دارد كه گوهر سلامتی و عافيت را نگهبانی میكند، به عبارت ديگر لباس عافيت و سلامتی و حفظ تار و پود آن هنگامی به اندام جسم و روح پوشانده میشود كه مسلمان و مؤمن از عوامل و اسباب آن آگاهی داشته باشد. آقاپور ادامه داد: مهمترين عامل و سبب حفظ و نگهبانی و اساسیترين علت تداوم عافيت و سلامتی جسم و روح، فراگيری آموزههای پزشكی، دينی و بكارگيری آنها است، از اين رو است كه اهميت دانش پزشكی و دينی بيش از پيش بر همگان روشن میشود مخصوصاً بر دانشگاهيان و حوزويان فراگيری آموزههای پزشكی و دينی از اولويت بيشتری برخوردار است. |
مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو
مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه
صفحه اختصاصی:
اولین مدرسه عشق که تأسیس شد / درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی / اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی