دگرگونی كلی سيمای ايران در گرو حس مسئوليتپذيری نخبگان
چهارشنبه 19 مهر 1391 11:14 PM
دانايیمحوری؛ راه صدور انقلاب اسلامی در عصر كنونی/2 قديری ابيانه عنوان كرد: دگرگونی كلی سيمای ايران در گرو حس مسئوليتپذيری نخبگان |
||
گروه سياسی: سفير اسبق ايران در مكزيك با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبری بر توليد علم در جهت نيازهای داخلی و افزايش اقتدار ملی گفت: ارزش بودن علمآموزی در كشور كه ناشی از فرهنگ اسلامی است میتواند با وجود احساس نشاط و اميد و مسئوليت نسبت به آينده كشور در ميان نخبگان سيمای ايران را به كلی دگرگون كند.
محمدحسن قديری ابيانه، كارشناس عالی مديريت استراتژيك و سفير اسبق ايران در مكزيك و استراليا در گفتوگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در تبيين بيانات مقام معظم رهبری در ديدار نخبگان و اينكه ايشان احساس مسئوليت نخبگان جوان نسبت به آينده كشور را فتح الفتوح انقلاب اسلامی مطرح كردند، گفت: به عقيده من نگاه مقام معظم رهبری به نخبگان كشور و به طور كلی دانشگاهها و مراكز علمی و پژوهشی نگاه راهحلی است. به عبارتی ايشان اين اقشار را بخشی از صورت مسئله نمیدانند بلكه بخشی از راهحل و سرمايه كشور و حتی جهان اسلام تلقی میكنند و معتقدند كه احساس مسئوليت و نشاط و اميد به آينده در بستر همت و تلاش و استعداد ايرانيان زمينه تحولی عظيم را برای كشور فراهم میكند. وی اظهار كرد: بر مبنای همين نگاه ايشان همواره جوانان را برای حركت به سمت جلو ترغيب كردهاند. نخبگان كشور به خصوص اگر جوان باشند طلايهداران پيشرفت كشور محسوب شده و میتوانند راه را برای پيشرفت همهجانبه كشور به خصوص در ابعاد علمی هموار نمايند. قديری ابيانه درباره دلايل تأكيدات فراوان مقام معظم رهبری بر دانايیمحوری و نقش آن در افزايش توليد قدرت ملی گفت: علم بايد در خدمت مردم، عدالت، امنيت و معنويت باشد و در راستای اين چهار محور توليد قدرت كند و در حقيقت موتور پيشرفت، رفاه، سلامت و آسايش در كشور باشد. وی ادامه داد: بنابراين توليد علم بايد توأم با هدف متعالی باشد زيرا میتوان علم را در مسير غلط و شيطانی هم مورد استفاده قرار داد. كما اينكه شاهد هستيم كه غرب از آنجا كه ملاكش تنها قدرتطلبی و سلطه است از علم برای ايجاد ابزار كشتار و تحميل فقر و بيماری به ساير ملتها و سلب امنيت استفاده میكند لذا علمآموزی بايد معطوف به اهداف متعالی باشد. كارشناس عالی مديريت استراتژيك عنوان كرد: براين مبنا فعاليتهای علمی در كشور بايد در جهت تقويت اقتدار و قدرت برای ملت و كشور باشد تا بتواند كشور را در مقابل فشارها و سلطهجويیهای ديگران مقاوم سازد و كشور را به پيش ببرد و نبايد اجازه داد كه تلاشهای علمی نخبگان ما در جهت مد نظر دشمنان كشور مورد استفاده قرار گيرد. سفير اسبق ايران در مكزيك تصريح كرد: در نتيجه اين فعاليتها بايد معطوف به رفع معضلات و مشكلات داخلی باشد تا موانع را از پيش پای ملت بردارد. لذا شناسايی اين نيازها و تمركز انرژی در اين امور لازمه پيشرفت است. وی تأكيد كرد: غربیها با گذاشتن مشوقها و ايجاد مراكزی سعی میكنند اولا نخبگان ساير كشورها را به خدمت خود درآورند، ثانيا اگر نخبگانی هم حاضر به حضور در غرب نشدند به لحاظ رسانهای و تبليغاتی مجبور سازند به قصد كسب به اصطلاح افتخارات علمی انرژی آنها را صرف اموری كنند كه نتيجه آن تلاشهای علمی برای رفع نيازهای غرب مفيد واقع شود. قديری ابيانه افزود: ما بايد تلاش كنيم مرزهای علمی را بشكنيم، تحريمها را پشت سر بگذاريم تا سطح اقتدار كشور را افزايش دهيم و ايران اسلامی را به مهد علم در جهان تبديل كنيم. اين موقعيتی است كه زمانی جهان اسلام از آن برخوردار بوده است اما بر اثر اشتباهات مسلمانان از يك طرف و توطئههای دشمنان اسلام از طرف ديگر آن را از دست داد. وی اظهار كرد: لذا حركت علمی كشور امری مبارك است كه حضرت امام خمينی(ره) هم در پيامی كه به مناسبت پذيرش قطعنامه 598 سازمان ملل صادر كردند بر آن تأكيد كرده بودند. وجود بيش از 4 ميليون دانشجو در ايران و ارزش بودن علمآموزی در كشور كه ناشی از فرهنگ اسلامی است و احاديث و آيات زيادی در اين رابطه ذكر شده است میتواند با وجود احساس نشاط و اميد و مسئوليت نسبت به آينده كشور در ميان نخبگان سيمای ايران را به كلی دگرگون كند. ادامه دارد... |
مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو
مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه
صفحه اختصاصی:
اولین مدرسه عشق که تأسیس شد / درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی / اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی