پاسخ به:دانلود مقالات اقتصادی 6
پنج شنبه 7 اردیبهشت 1391 7:13 PM
1 : توسعه كارآفريني زمستان 1387; 1(2):11-34. |
بررسي رابطه گرايش به کارآفريني شرکتي و عملکرد (مطالعه موردي: نمايندگي هاي فروش شرکت سهامي بيمه ايران در شهر تهران) |
ايماني پور نرگس*,زيودار مهدي |
* دانشکده کارآفريني، دانشگاه تهران |
يکي از شاخه هاي اصلي کارآفريني، کارآفريني در سازمان است که بدون شک سهم چشم گيري در توفيق و تعالي سازمان ها دارد. از سويي ديگر، صنعت بيمه به عنوان يک زيرساخت حياتي، با يک عدم توفيق مشخص در انجام بهينه ماموريت خويش در کشور مواجه است. به نظر مي رسد عنايت ويژه به توسعه مولفه هاي کارآفريني در فرآيندهاي عملياتي و خدماتي اين صنعت و گسترش فرهنگ کارآفريني ميان کارکنان اين صنعت بتواند، راه کار مناسبي در حل اين مساله باشد. از اين رو اهتمام اين مقاله سنجش ميزان همبستگي ميان «گرايش به کارآفريني شرکتي» نمايندگي هاي فروش حقوقي شرکت سهامي بيمه ايران در شهر تهران و «عملکرد» آن ها است. «ساختار منعطف»، «جو سازماني اثربخش»، «فرهنگ پشتيبان و محرک خلاقيت و نوآوري» و «قابليت ها و انگيزش فردي کارکنان» به عنوان ابعاد گرايش به کارآفريني شرکتي و ميزان «رضايت مندي کارکنان»، «رضايت مندي مشتريان» و «عملکرد مالي» به عنوان ابعاد عملکرد نمايندگي ها معرفي شده و همبستگي متقابل اين مولفه ها با يک ديگر اندازه گيري مي شود. نتايج تحليل هاي آماري بر داده هاي گردآوري شده متشکل از کارکنان نمايندگي ها مشخص مي کند که گرايش به کارآفريني شرکتي داراي همبستگي مثبت و معناداري با عملکرد است. در پايان، با توجه به نتايج پژوهش، پيشنهادهايي براي توسعه کارآفريني سازماني در صنعت بيمه و صنايع مشابه شده است. |
كليد واژه: نوآوري، کارآفريني شرکتي، گرايش به کارآفريني شرکتي، عملکرد |
نسخه قابل چاپ |