0

پاسخ به:دانلود مقالات اقتصادی 6

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات اقتصادی 6
پنج شنبه 7 اردیبهشت 1391  8:38 AM

 5 : تحقيقات بازاريابي نوين بهار 1390; 1(1):101-126.
 
بررسي و رتبه بندي عوامل و مولفه هاي موثر بر فرآيند توسعه محصول جديد (مطالعه ديدگاه مديران SMEs واقع در صنايع غذايي و آشاميدني استان فارس)
 
سعيدااردكاني سعيد*,حاتمي نسب سيدحسن,طالعي فر رضا,محمدي فرهنگ
 
* گروه مديريت بازرگاني، دانشگاه يزد
 
 

موفقيت در پروژه هاي توسعه محصول جديد، چالشي مهم براي مديران گذشته بوده و اين چالش ها بدبختانه مديران امروزي را نيز فرا گرفته است. در واقع پيدايي پاسخي براي اين سوال که چرا هنوز نرخ شکست در پروژه هاي توسعه محصول بالاست، ذهن اکثر محققان اين حوزه را به خود مشغول کرده است. موضوع مزبور علاوه بر پراهميت بودن، پيچيدگي خاصي را نيز در خود دارد؛ به گونه اي که تعيين عوامل موثر بر توسعه موفقيت آميز محصول جديد در مطالعات مختلف، نتايج متفاوتي را به خود ديده است. براي نمونه، شکست اين پروژه ها در شرکت هاي کوچک و متوسط(SMEs) که در اقتصاد به عنوان منبع کارآفريني محسوب مي شوند، مساله ي حادتري در مقام قياس با شرکت هاي بزرگ دارد، به گونه اي که برخي از اين شکست ها عملا امکان حيات شرکت هاي مزبور را سلب مي کند. اين تحقيق يک پژوهش کمي به شمار مي آيد که در آن با بازنگري گسترده ادبيات مرتبط و همچنين با اجراي مصاحبات ساخت يافته با مديران SMEs شرکت هاي هدف، پرسشنامه لازم تدوين و از آن براي جمع آوري داده ها استفاده شده است. نتايج اين تحقيق حکايت از آن دارد که عوامل حياتي پنج گانه بر موفقيت توسعه محصول جديد اين شرکت ها تاثير دارند که شامل عوامل تکنولوژيک، حمايتي، بازاريابي، درون سازماني، تجاري سازي. همچنين نتايج رتبه بندي مولفه هاي موثر برموفقيت توسعه محصول جديد گوياي آن است که تشويق به توليد ايده هاي مناسب و کاربردي و جذابيت محصول مورد معرفي به بازار از با اهميت ترين مولفه ها هستند.

 
كليد واژه: عوامل حياتي موفقيت، توسعه محصول جديد، شرکت هاي کوچک و متوسط، صنايع غذايي و آشاميدني استان فارس، ديدگاه مديران SMEs
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها