پاسخ به:دانلود مقالات اقتصادی 6
پنج شنبه 7 اردیبهشت 1391 8:38 AM
4 : تحقيقات بازاريابي نوين بهار 1390; 1(1):71-100. |
بررسي تاثير ويژگي هاي فردي بر ايجاد هوش بازاريابي در سازمان (مورد مطالعه: مراکز علمي و شرکت هاي توليدي و خدماتي شهر تهران) |
فاريابي محمد,جلالي کلده عليرضا,نيکبخت فاطمه |
امروزه سازمان ها با تغييرات محيطي فراواني مواجه اند. تغييرات آن قدر سريع رخ مي دهند كه اگر سازمان ها از پيش، خود را براي مواجهه با آنها آماده نكنند، بقاي آنان در خطر خواهد بود. يكي از ابزارهاي جديدي كه به سازمان ها كمك مي كند در محيط پرتلاطم امروزي خود را به جايگاهي شايسته برسانند، استفاده از هوش بازاريابي است. از آن جايي كه در كشور ما هنوز درك صحيحي از مفهوم هوش بازاريابي وجود ندارد، در بسياري از كتب و يا محافل علمي كشور، هوش بازاريابي را مترادف با اطلاعات بازاريابي يا تحقيقات بازار، مي پندارند. بنابراين، هدف اين تحقيق، توسعه نظريات در رابطه با هوش بازاريابي و تعيين ويژگي هاي فردي موثر بر هوش بازاريابي به منظور دست يابي به مزيت رقابتي پايدار است. در اين راستا ابتدا با مرور پيشينه تحقيق مجموعه اي از شاخص هاي مربوط به هر يك از عوامل فردي موثر برهوش بازاريابي در سازمان گردآوري شد، داده ها ازطريق پرسشنامه و مصاحبه جمع آوري شد و از تکنيک هاي کمي و کيفي آماري براي تجزيه و تحليل داده ها استفاده شد. نتايج تحقيق حاكي از آن است كه ويژگي هاي فردي شامل شخصيت، خلاقيت، انگيزش، هوش و عامل پست سازماني بر ايجاد هوش بازاريابي در سازمان موثر هستند. |
كليد واژه: هوش بازاريابي، ويژگي هاي فردي، مزيت رقاتي |
نسخه قابل چاپ |