پاسخ به:دانشگاه اينترنتي ايران
شنبه 18 تیر 1390 5:14 PM
آيين نامه آموزشي دانشگاه
|
|||
شرایط اخذ پذیرش دانشجو در این مرکز آموزش عالی منوط به شرایط زیر می باشد:
1- مجاز بودن به تحصیل از نظر قوانین و مقررات جاری کشور و داشتن شرایط عمومی ورود به آموزش عالی برابر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی
2- داشتن گواهینامه پایان دوره نظام قدیم متوسطه و یا گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی در نظام جدید
3- پرداخت هزینه های بررسی درخواست پذیرش مطابق با ضوابط مندرج در سایت
متقاضیان دارای معدل بالاتر و پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون سراری ، زمان پذیرش دا نشجو در اولویت قرار می گیرند.
|
ماده 1 - داوطلبین پس از اعلام رسمی زمان پذیرش دردانشگاه، در زمانی که این موسسه تعین میکند برای شروع به تحصیل و انتخاب رشته ثبت نام می کنند.در صورت عدم
(شرط لازم برای انتخاب رشته و شروع تحصیل ، پرداخت شهریه بر اساس جداول مربوطه می باشد.)
تبصره 1 - داوطلب پذیرفته شده در ترم نخست "دانشپذیر" محسوب می شود.
تبصره 2- برای نام نویسی باید شهریه ثابت و متغیر بطور کامل پرئاخت گردد.
تبصره 3- دانشپذیر در صورتی که این دوره را با معدل 13 و بالاتر از آن بگذراند، دانشجو تلقی می گردد.
تبصره 4- در صورتی که داشپذیر در یکی از دروس ترم اول حداقل نصاب نمره را کسب نکند (نمره مردودی بگیرد) باید معدل سایر دروس وی حداقل 14 باشد.
تبصره 5- در دوره دانشپذیری حذف ترم ، مرخصی تحصیلی و یا حذف درس مجاز نمی باشد.
ماده 2 - در صورت به پایان رسانیدن دوره دانشپذیری با موفقیت، داوطلب وارد دوره دانشجویی شده و موظف خواهد بود که در هر ترم و زمانی که دانشگاه اعلام می کند برای
تبصره 1- دانشجو موظف است در اولین ماه ترم بعد دلایل مستند و مکتوب خود مبنی بر عذر موجه خود را به دانشگاه تحویل دهد.
تبصره 2- برای دانشجویان پسر پذیرفته شده معافیت تحصیلی درخواست می گردد.
|
ماده 4 - دانشجو در هر ترم تحصیلی می تواند حداقل 12 و حداکثر 18 واحد درسی را انتخاب کند.
تبصره 1- واحدهای عملی طبق تشخیص اساتید و کارشناسان محترم بصورت حضوری برگزار خواهد شد.
تبصره 2- دانشجویی که در هر ترم تحصیلی میانگین نمراتش حداقل17 باشد می تواند در ترم آینده تا 20 واحد درسی انتخاب نماید.
ماده 5 - حداکثر مدت مجاز تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 3 سال و برای دوره کارشناسی پیوسته 6 سا ل می باشد.اگر دانشجو نتواند در این حداکثر زمانی
|
تبصره 1- ساعات غیبت دانشجو نباید از 16/3 ساعات آن واحد درسی تجاوز کند.در غیر این صورت نمره آن درس صفر محسوب می شود.
تبصره 2- حضور و غیاب دانشجو با کنترل ساعات ورود به کلاس اینترنتی از طریق کارشناس مربوطه صورت مگیرد. تبصره 3- چنانچه دانشجویی در هر درس بیش از 16/3 غیبت داشته باشد ولی با ارائه مدارک موجه تشخیص داده شود آن درس حذف می شود. در این حالت خاص
|
ماده 8 - در موارد ضروری دانشجو می تواند تا 5 هفته قبل از پایان ترم یکی از دروس نظری خود را با تائید گروه آموزشی مربوطه حذف نمایدکه این خود مستلزم شرایط زیر می
در این حالت نیز شهریه درس حذف شده مسترد نخواهد شد. ماده 9 - حذف کلیه واحدهای اخذ شده در یک ترم در صورتی امکان پذیر است که بنا به صلاحدید شورای آوزشی دانشجو در ان ترم قادر به تحصیل نباشد. در این صورت آن ترم
|
ماده 11 - مهمترین ملاک برای ارزیابی پیشرفت تحصیلی همان نمره پایان ترم دانشجو می باشد.
ماده 12 - حداقل نمره قبولی در هر درس 10 می باشد. کل نمرات اکتسابی دانشجو (قبولی یا ردی ) در کارنامه درج گردیده و در محاسبه میانگین کل منظور می گردد.
|
تبصره - موجه یا غیر موجه تشخیص دادن غیبت در جلسه امتحان بعهده شورای آموزشی موسسه خواهد بود.
|
تبصره - درخواست تجدید نظر حداکثر تا دو هفته پس از اعلام نمرات بررسی شده و نمره نهایی غیر قابل تغییر است .
|
تبصره 1 - روش محاسبه میانگین اینگونه است که نمره هر درسی (قبولی یا ردی ) در تعداد واحدهای آن درس ضرب شده و حاصلجمع این ضرایب بر تعداد واحدهای اخذ
تبصره 2 - دانشجویانی که برخی دروس خود را در دوره های تابستانی می گذرانند نمرات اکتسابی آن دروس در محاسبه میانگین کل نمرات وی منظور می گردد. و دوره
|
ماده 17 - دانشجویی که بصورت مشروط نام نویسی می کند حق انتخاب بیش از 14 واحد را در آن ترم ندارد البته این قانون شامل ترم آخر نمی شود.
|
ماده 19 - دانشجوی که به دلیل مشروط شدن بیش از اندازه از ادامه تحصیل باز می ماند به شرطی که واحدهای مقطع پایین تر رشته خود را با موفقیت گذرانده باشد و
|
تبصره 1 - تقاضا برای استفاده از مرخصی تحصیلی باید بصورت مکتوب و حداقل 20 روز قبل از شروع ترم تحصیلی توسط خود دانشجو به اداره خدمات آموزشی تحویل
تبصره 2 - اداره خدمات آموزشی موظف است پس از مطلع شدن از نظر گروه آموزشی مربوطه نتیجه (موافقت یا رد ) درخواست دانشجو را قبل از اتمام مهلت نام نویسی
|
تبصره - در مواردی که دانشجو با ارایه دلایل مستند و موجه که آن را یک ماه قبل از پایان ترم به دانشگاه تحویل دهد و تایید مسئولین مربوطه آن ترم جزو مرخصی تحصیلی
ماده 22 - دانشجویی که از تحصیل منصرف شده موظف است تقاضای خود را بصورت مکتوب به اداره خدمات آموزشی دانشگاه تحویل دهد. دانشجو فقط تا یک ماه پس از
|
1 – ادامه تحصیل دانشجو در رشته قبلی از نظر مقررات آموزشی بلامانع باشد.
2 – حداقل 4/1 و حداکثر 3/2 واحدهای دوره (رشته) خود را گذرانده باشد.
3 – گذراندن تعداد واحدهای مورد نیاز در رشته جدید با توجه به حداکثر مدت مجاز زمان تحصیل مقدور باشد.
تبصره 1 - پس از موافقت با تغییر رشته، دانشجو باید در ترم آینده در همان رشته جدید نام نویسی کند و دیگر دانشجو نمی تئاند به رشته قبلی خود بازگردد.
تبصره 2 - دانشجو در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار می تواند تغییر رشته دهد.
ماده 25 - واحدهای گذرانده شده در رشته قبلی د ر گروه آموزشی جدید بررسی شده و معادل سازی می شود و گروه آموزشی فقط دروسی را که از نظر محتوا با رشته جدید
تبصره - دروس پذیرفته شده در کارنامه دانشجو ثبت و در محاسبه میانگین منظور می گردد. ولی نمرات دروس پذیرفته نشده فقط در کارنامه ثبت می شود و در صورتی که
|
تبصره - تاریخ فراغت از تحصیل زمانی است که آخرین نمره دانشجو توسط استاد مربوطه به اداره خدمات آموزشی دانشگاه تحویل داده شود.
ماده 27 - میانگین کل نمرات دانشجو باید حداقل 12 باشد تا بتواند در رشته خود مدرک معتبر دوره خود ( کاردانی ، کارشناسی ) را دریافت نماید. اگر میانگین کل نمرات از 12
ماده 28 – این آیین نامه در 28 ماده و 24 تبصره تنظیم گردیده رعایت و اجرای ان برای کلیه دانشجویانی که وارد دانشگاه الکترونیکی ایران می شوند الزامی است. |
پیامبر (ص): صبر اگر به بیقراری رسید دعا مستجاب می شود.
عزیز ما قرنهاست که چشم انتظار به ما دارد!