0

دانشگاه اينترنتي ايران

 
ahmadfeiz
ahmadfeiz
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 20214
محل سکونت : تهران

پاسخ به:دانشگاه اينترنتي ايران
شنبه 18 تیر 1390  5:14 PM

 آيين نامه آموزشي دانشگاه

 


دانشگاه اينترنتى ايران اولين موسسه آموزش عالى است كه براى اولين بار آموزش الكترونيكى را در قالب يك دانشگاه در كشور نهادينه نموده است. اين دانشگاه به منظور ترویج علم و دانش و تامین نیروی انسانی متخصص در کشور نظام آموزشی الکترونیکی را بنا بر مقررات این آیین نامه به اجراء می گذارد.
 

 





 





 





 

 

 

شرایط اخذ پذیرش دانشجو در این مرکز آموزش عالی منوط به شرایط زیر می باشد:

 

1-  مجاز بودن به تحصیل از نظر قوانین و مقررات جاری کشور و داشتن شرایط عمومی ورود به آموزش عالی برابر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی

 

2-  داشتن گواهینامه پایان دوره نظام قدیم  متوسطه  و یا گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی در نظام جدید

 

 

 

 

 

3-  پرداخت هزینه های بررسی درخواست پذیرش مطابق با ضوابط مندرج در سایت

 

متقاضیان دارای معدل بالاتر و پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون سراری ، زمان پذیرش دا نشجو در اولویت قرار می گیرند.


 
 

 

 

 

ماده 1 - داوطلبین پس از اعلام رسمی زمان  پذیرش دردانشگاه، در زمانی که این موسسه تعین میکند برای شروع به تحصیل و انتخاب رشته ثبت نام می کنند.در صورت عدم 
                نام نویسی از جانب داوطلب، انصراف از تحصیل محسوب خواهد شد.

 

 

 

 

 

       (شرط لازم برای انتخاب رشته و شروع تحصیل ، پرداخت شهریه بر اساس جداول مربوطه می باشد.)

 

        تبصره 1 - داوطلب پذیرفته شده در ترم نخست "دانشپذیر" محسوب می شود.

 

        تبصره 2- برای نام نویسی باید شهریه ثابت و متغیر بطور کامل پرئاخت گردد.

 

        تبصره 3- دانشپذیر در صورتی که این دوره را با معدل 13 و بالاتر از آن بگذراند، دانشجو تلقی می گردد.                            

 

        تبصره 4- در صورتی که داشپذیر در یکی از دروس ترم اول حداقل نصاب نمره را کسب نکند (نمره مردودی بگیرد) باید معدل سایر دروس وی حداقل 14 باشد.

 

 

 

 

        تبصره 5- در دوره دانشپذیری حذف ترم ، مرخصی تحصیلی و یا حذف درس مجاز نمی باشد.

 

ماده 2 - در صورت به پایان رسانیدن دوره دانشپذیری با موفقیت، داوطلب وارد دوره دانشجویی شده و موظف خواهد بود که در هر ترم و زمانی که دانشگاه اعلام می کند برای
             انتخاب واحد و ثبت نام اقدام نماید. عدم نام نویسی بدون اطلاع موسسه و داشتن عذر موجه به منزله انصراف از تحصیل تلقی می گردد. در غیر این صورت ( دلیل
             موجه) تنها حق انتخاب واحد در آن ترم را ندارد ولیکن  آن ترم جزو مدت مجاز تحصیل وی محسوب خواهد شد.

 

        تبصره 1-  دانشجو موظف است در اولین ماه ترم بعد دلایل مستند و مکتوب خود مبنی بر عذر موجه خود را به دانشگاه تحویل دهد. 

 

 

 

        تبصره 2- برای دانشجویان پسر پذیرفته شده معافیت تحصیلی درخواست می گردد.


 
 

 

 


ماده 3 -
تعداد واحدهای درسی لازم ( دروس پایه، تخصصی و عمومی و اختیاری ) برای به پایان رسانیدن هر یک از دوره ها به شرح زیر می باشد:

  •  

    دوره کاردانی : بین 68 تا 72 واحد

  •  

    دوره کارشناسی پیوسته غیر رشته های فنی مهندسی : بین 130 تا 135 واحد

  •  

    دوره کارشناسی پیوسته رشته های فنی مهندسی : بین 135 تا 140 واحد

  •  

    دوره کارشناسی نا پیوسته: 67 تا 70 واحد

  •  

    دوره کارشناسی ارشد نا پیوسته : 32 واحد

 

ماده 4 - دانشجو در هر ترم تحصیلی می تواند حداقل 12 و حداکثر 18 واحد درسی را انتخاب کند.

 

        تبصره 1-  واحدهای عملی  طبق تشخیص اساتید و کارشناسان محترم بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

        تبصره 2- دانشجویی که در هر ترم تحصیلی میانگین نمراتش حداقل17 باشد می تواند در ترم آینده تا 20 واحد درسی انتخاب نماید.

 

ماده 5 - حداکثر مدت مجاز تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 3 سال و برای دوره کارشناسی پیوسته 6 سا ل می باشد.اگر دانشجو نتواند در این حداکثر زمانی
             تحصیل خود را به اتمام برساند از این موسسه آموزشی اخراج خواهد شد.


 
 

 

 


ماده 6 - ورود دانشجو به کلاس درس مجازی در تمام جلسات الزامی است .

 

        تبصره 1- ساعات غیبت دانشجو نباید از 16/3 ساعات آن واحد درسی تجاوز کند.در غیر این صورت نمره آن درس صفر محسوب می شود.

 

       تبصره 2- حضور و غیاب دانشجو با کنترل ساعات ورود به کلاس اینترنتی از طریق کارشناس مربوطه صورت مگیرد.

       تبصره 3- چنانچه دانشجویی در هر درس بیش از 16/3  غیبت داشته باشد ولی با ارائه مدارک موجه تشخیص داده شود آن درس حذف می شود. در این حالت خاص
                   رعایت حد نصاب حداقل 12 واحد در هر ترم الزامی نیست. ولی ان ترم جزو سنوات تحصیلی وی محسوب خواهد شدو در ضمن شهریه آن واحد درسی مسترد
                   نخواهد شد.


 
 

 

 


ماده 7 - دانشجو در هر ترم می تواند طبق تاریخی که دانشگاه اعلام می کند (2 هفته اول ترم تحصیلی) یک درس دیگر انتخاب کند یا درسی را حذف کرده و یا درسی را با
             درس دیگری جابجا کند.
در همه حالات بالا تعداد واحدهای انتخابی نباید از حد مقرر تجاوز کند(حداقل 12 و حداکثر 18 واحد)

 

ماده 8 - در موارد ضروری دانشجو می تواند تا 5 هفته قبل از پایان ترم یکی از دروس نظری خود را با تائید گروه آموزشی مربوطه حذف نمایدکه این خود مستلزم شرایط زیر می
             باشد:

  •  

    غیبت دانشجو از 16/3 مجموع ساعات آن درس تجاوز نکرده باشد.

  •  

    تعداد واحدهای باقیمانده از 12 واحد کمتر نشود.

 

 

 

 

 

            در این حالت نیز شهریه درس حذف شده مسترد نخواهد شد.

ماده 9 - حذف کلیه واحدهای اخذ شده در یک ترم در صورتی امکان پذیر است که بنا به صلاحدید شورای آوزشی دانشجو در ان ترم قادر به تحصیل نباشد. در این صورت آن ترم
             جزو سنوات تحصیلی وی محسوب می گردد و شهریه آن ترم مسترد نخواهد شد.


 

 

 

 

   
 

 

 


ماده 10 - ارزیابی پیشرفت دانشجو در هر درس بر اساس میزان حضور در کلاس مجازی و حضوری و میزان فعالیت ، انجام و ارائه بموقع تکالیف درسی ، نتایج امتحانات میان ترم
               و پایان ترم و نظر استاد مربوطه صورت میگیرد.


       
تبصره - برگزاری جلسه امتحان پایان ترم برای هر درس الزامی بوده و امتحان بصورت حضوری برگزار می گردد.

 

ماده 11 - مهمترین ملاک برای ارزیابی پیشرفت تحصیلی همان نمره پایان ترم دانشجو می باشد.

 

ماده 12 - حداقل نمره قبولی در هر درس 10 می باشد. کل نمرات اکتسابی دانشجو (قبولی یا ردی ) در کارنامه درج گردیده و در محاسبه میانگین کل منظور می گردد.


 
 

 

 


ماده 13 - غیبت غیر موجه در امتحان هر درسی به منزله نمره صفر خواهد بود و غیبت موجه موجب حذف آن درس می گردد.

 

      تبصره - موجه یا غیر موجه تشخیص دادن غیبت در جلسه امتحان بعهده شورای آموزشی موسسه خواهد بود.


 
 

 

 


ماده 14 - استاد موظف است ظرف 10 روز پس از برگزاری امتحان نمرات نهایی دانشجویان را به گروه آموزشی مربوطه تحویل دهد. گروه نیز پس از دریافت نمرات از استاد 
               مربوطه در اسرع وقت نتایج را از طریق اینترنت به اطلاع دانشجویان می رساند.

 

      تبصره - درخواست تجدید نظر حداکثر تا دو هفته پس از اعلام نمرات بررسی شده و نمره نهایی غیر قابل تغییر است .


 
 

 

 


ماده 15 - در پایان هر ترم تحصیلی میانگین نمرات دانشجو در آن ترم و میانگین کل نمرات وی تا پایان آن ترم محاسبه و در کارنامه ثبت می گردد.

 

      تبصره 1 - روش محاسبه میانگین اینگونه است که نمره هر درسی (قبولی یا ردی ) در تعداد واحدهای آن درس ضرب شده و حاصلجمع این ضرایب بر تعداد واحدهای اخذ
                   شده تقسیم می گردد. 

 

      تبصره 2 - دانشجویانی که برخی دروس خود را در دوره های تابستانی می گذرانند نمرات اکتسابی آن دروس در محاسبه میانگین کل نمرات وی منظور می گردد. و دوره
                  
تابستانی بعنوان ترم تحصیلی محسوب نمی شود.


 
 

 

 


ماده 16 - میانگین نمرات دانشجو  در هیچ ترمی نباید از 12 کمتر باشد در غیر این صورت نام نویسی دانشجو در ترم آینده بصورت مشروط خواهد بود.

 

ماده 17 -  دانشجویی که بصورت مشروط نام نویسی می کند حق انتخاب بیش از 14 واحد را در آن ترم ندارد البته این قانون شامل ترم آخر نمی شود.


 
 

 

 


ماده 18 - اگر دانشجویی در 3 ترم متوالی یا 4 ترم متناوب در دوره کارشناسی و 2 ترم متوالی یا متناوب در دوره کاردانی مشروط شود ، در هر مرحله از تحصیل که با شد از
               ادامه آن محروم خواهد شد.

 

ماده 19 - دانشجوی که به دلیل مشروط شدن بیش از اندازه از ادامه تحصیل باز می ماند به شرطی که واحدهای مقطع پایین تر رشته خود را با موفقیت گذرانده باشد و
                میانگین نمرات آن از 12 کمتر نباشد می تواند مدرک مقطع پایین تر در آن رشته را دریافت نماید.


 
 

 

 


ماده 20 - هر دانشجو می تواند در هر یک از مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی برای مدت 2 ترم متوالی یا متناوب ( با شرط اینکه مدت زمان تحصیل وی
               (سنوات تحصیلی) از حداکثر مجاز بیشتر نشود.) از مرخصی تحصیلی استفاده کند.

 

     تبصره 1 - تقاضا برای استفاده از مرخصی تحصیلی باید بصورت مکتوب و حداقل 20 روز قبل از شروع ترم تحصیلی توسط خود دانشجو به اداره خدمات آموزشی تحویل
                  داده شود.

 

     تبصره 2 - اداره خدمات آموزشی موظف است پس از مطلع شدن از نظر گروه آموزشی مربوطه نتیجه (موافقت یا رد ) درخواست دانشجو را قبل از اتمام مهلت نام نویسی
                  کتبا" به وی اطلاع دهند.


 
 

 

 


ماده 21 - ترک تحصیل بدون  مطلع کردن و کسب اجازه از موسسه انصراف از تحصیل تلقی شده و دانشجو در هر مرحله ای از تحصیل باشد از ادامه آن محروم شده و حق ادامه
               تحصیل ندارد.

 

      تبصره - در مواردی که دانشجو با ارایه دلایل مستند و موجه که آن را یک ماه قبل از پایان ترم به دانشگاه تحویل دهد و تایید مسئولین مربوطه  آن ترم جزو مرخصی تحصیلی
                 وی بحساب می آید.

 

ماده 22 - دانشجویی که از تحصیل  منصرف شده موظف است تقاضای خود را بصورت مکتوب به اداره خدمات آموزشی دانشگاه تحویل دهد. دانشجو فقط تا یک ماه پس از
               تاریخ درخواست مجاز است تقاضای انصراف خود را پس بگیرد. پس از گذشت این مدت تقاضای انصراف وی تایید می شود و حکم انصراف از تحصیل وی صادر می گردد
               و دیگر حق ادامه تحصیل در آن دوره را ندارد


 
 

 

 


ماده 24 - هر دانشجویی می تواند در طول دوران تحصیل خود با داشتن شرایط زیر و موافقت گروه آموزشی مربوطه در همان مقطع تحصیلی تغییر رشته دهد.

 

 

 

 

     1 – ادامه تحصیل دانشجو در رشته قبلی از نظر مقررات آموزشی بلامانع باشد.

 

     2 – حداقل 4/1 و حداکثر 3/2 واحدهای دوره (رشته) خود را گذرانده باشد.

 

 

 

 

 

     3 – گذراندن تعداد واحدهای مورد نیاز در رشته جدید با توجه به حداکثر مدت مجاز زمان تحصیل مقدور باشد.

 

     تبصره 1 - پس از موافقت با تغییر رشته،  دانشجو باید در ترم آینده در همان رشته جدید نام نویسی کند و دیگر دانشجو نمی تئاند به رشته قبلی خود بازگردد.

 

     تبصره 2 - دانشجو در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار می تواند تغییر رشته دهد.

 

ماده 25 - واحدهای گذرانده شده در رشته قبلی د ر گروه آموزشی جدید بررسی شده و معادل سازی می شود و گروه آموزشی فقط دروسی را که از نظر محتوا با رشته جدید
                اشتراک داشته باشند و نمرات آن کمتر از 12 نباشد می پذیرد.

 

 

 

 

        تبصره - دروس پذیرفته شده در کارنامه دانشجو ثبت و در محاسبه میانگین منظور می گردد. ولی نمرات دروس پذیرفته نشده فقط در کارنامه ثبت می شود و در صورتی که
                   کل واحدهای پذیرفته نشده دانشجو کمتر از 12 باشد بعنوان یک ترم مشروطی در رشته جدید برای وی محسوب می شود.


 
 

 

 


ماده 26 - دانشجویی که کلیه واحدهای دوره خود ( کاردانی ، کارشناسی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته) را بر اساس مقررات این آیین نامه با موفقیت گذرانده باشد دانش
                آموخته آن دوره محسوب خواهد شد.

 

     تبصره - تاریخ فراغت از تحصیل زمانی است که آخرین نمره دانشجو توسط استاد مربوطه به اداره خدمات آموزشی دانشگاه تحویل داده شود.

 

ماده 27 - میانگین کل نمرات دانشجو باید حداقل 12 باشد تا بتواند در رشته خود  مدرک معتبر دوره خود ( کاردانی ، کارشناسی ) را دریافت نماید. اگر میانگین کل نمرات از 12
               کمتر باشد چنانچه از نظر طول زمان تحصیل ، حداکثر مدت مجاز تحصیل ، مانعی نباشد آن درسها را مجددا انتخاب کرده و تکرار کند تا نمره آن میانگین کل را جبران
               کند. نمرات دروس تکرار شده علاوه بر نمرات قبلی در کارنامه ثبت شده و در محاسبه میانگین منظور می گردد.  

 

ماده 28 – این آیین نامه در 28 ماده و 24  تبصره تنظیم گردیده رعایت و اجرای ان برای کلیه دانشجویانی که وارد دانشگاه الکترونیکی ایران می شوند الزامی است.


پیامبر (ص): صبر اگر به بیقراری رسید دعا مستجاب می شود.

عزیز ما قرنهاست که چشم انتظار به ما دارد!

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها