0

آموزش مباحث زبان چینی

 
bonyadchina
bonyadchina
کاربر جدید
تاریخ عضویت : مرداد 1403 
تعداد پست ها : 0
محل سکونت : تهران

آموزش مباحث زبان چینی
چهارشنبه 10 مرداد 1403  2:33 PM

زبان چینی یکی از قدیمی‌ترین و پیچیده‌ترین زبان‌های جهان است که با بیش از یک میلیارد نفر گویشور، جایگاه ویژه‌ای در تجارت جهانی دارد. اخیرا یکی از بخش های این زبان که روز به روز مورد استقبال بیشتر جامعه ی مدیران و تاجران جهانی قرار می گیرد با نام چینی بازرگانی در تمامی موسسات معتبر ایران از جمله بنیاد چین تدریس می شود.

با رشد سریع اقتصاد چین، اهمیت آموزش زبان چینی بازرگانی برای تجارت بیش از پیش مشهود شده است. در این مطلب، سعی داریم تا راهنمایی جامع و کامل در مورد مباحث زبان چینی بازرگانی را به شما ارائه کنیم.

سطح پیش مقدماتی

این سطح از مباحث چینی بازرگانی برای زبان آموزانی طراحی شده است که هیچ گونه آشنایی قبلی با این زبان نداشته اند. شما در این سطح نمی توانید پین یین یا نوشته های چینی را بخوانید، به صورت خلاصه شما هیچ گونه دانشی از چهار مهارت آموزش چینی یعنی صحبت کردن، خواندن، نوشتن و شنیدار ندارید.

هدف از برگزاری سطح پیش مقدماتی این است که علاوه بر آغاز آموزش زبان چینی، به زبان آموزان تلفظات کاراکتر ها و کلمات چین آموزش داده شود، همچنین شما بعد از گذراندن سطح پیش مقدماتی می توانید با پین یین بخش زیادی از کاراکتر های چینی را متوجه شوید و به آسانی آن هارا تلفظ کنید.

پس از کامل کردن این سطح شما توانایی برقراری ارتباط با دیگر چینی زبانان و دیگر زبان آموزان چینی را در حد جملات ابندایی و مکالمات روزانه ی ساده در فعالیت های تجاری را دارید.

سطح مقدماتی

دومین سطح از مباحث چینی بازرگانی برای زبان آموزانی آماده شده است که آشنایی قبلی با زبان چینی دارند، یعنی این زبان آموزان قادر به خواندن الفبای پین یین هستند، همچنین این زبان آموزان توانایی تلفظ برخی از کاراکتر های چینی مخصوصا کاراکتر های مربوط به چینی بازرگانی را دارند.

این زبان آموزان درطول این سطح از دوره های چینی بازرگانی به یادگیری مکالمات و اصطلاحات تجاری بیشتری از زبان چینی می پردازند، شما بعد از سپری کردن این سطح قطعا نمی توانید با تبهر و روانی مکالمات خود را بیان کنید اما توانایی آن را دارید که با سرعتی کمتر و تلفظی واضح تر سوالات ساده را در حلقه های تجاری و مذاکرات تجاری بپرسید و به سوالات همکاران خود پاسخ دهید. شما موضوعاتی مانند ترتیب جلسات، بازدید از یک شرکت و معرفی یک محصول را مطالعه خواهید کرد، همچنین در این دوره از مباحث زبان چینی بازرگانی از نظر فرهنگی با آداب تجارت و کسب و کار در چین نیز آشنا خواهید شد.

سطح متوسط

این سطح از مباحث زبان چینی بازرگانی برای بازرگانانی هست که آشنایی خوبی با زبان چینی دارند. این بدین معناست که شما می توانید مکالمات کاملی را در موضوعاتی همچون موضوعات خانوادگی داشته باشید. زبان آموزان سطح متوسط از مباحث چینی بازرگانی این قابلیت را دارند که نکات اصلی را در موقعیت ها و مسائل آشنای تجاری درک کنند.

شما در این دوره از مباحث زبان چینی بازرگانی یاد میگیرید تا پیشنهاد بازرگانی خود را به اختصار ارائه دهید و آن را برای دیگر تاجران شرح دهید. شما مهارت مکالمه کردن در مورد موضوعاتی مانند مذاکرات تجاری و ارتقای فروش را یاد خواهید گرفت، همچنین قادر خواهید بود که شرح کوتاه پروژه و پیشنهاد های مشارکت را بخوانید.همچنین در صورت نیاز تبهر این را خواهید داشت که نوشته های تجاری را به زبان چینی بخوانید و آن هارا متوجه شوید.

سطح متوسط به بالا

مبحث بعدی از مباحث زبان چینی بازرگانی سطح متوسط به بالا است که اگر بخواهیم آن را به سطحی از دوره های HSK ربط دهیم معادل سطح 3 این دوره ها می شود. این سطح برای زبان آموزانی است که توانایی درک متون ساده تجاری مربوط به حوزه کاری خود را دارند. شما میتوانید با استقلال بیشتری متون تجاری را بخوانید و دایره ی لغات چینی بازرگانی خود را گسترش دهید، اما ممکن است که با فهم کلماتی که استفاده ی کمتری دارند مشکل داشته باشید.

در این سطح از مباحث زبان چینی بازرگانی شما یاد خواهید گرفت که اسناد تجاری طولانی و پیچیده، علاوه بر آن نامه های تجاری رسمی و دولتی را بخوانید و امور مربوط به ارتباط با ارگان های خصوصی و دولتی را با دقت و اطمینان بالا بدون نیاز به مترجم چینی انجام دهید.

سطح پیشرفته

یکی از بالاترین مباحث زبان چینی بازرگانی سطح پیشرفته است. زبان آموزان این سطح می توانند از زبان چینی در شاخه ها و طیف های متفاوت به وفور استفاده کنند، بخشی از این شاخه ها موضوعات تجاری است. آن ها قابلیت این را دارند که بدون جستجو برای عبارات نیاز های خود را به روانی ابراز کنند.

زبان آموزان در این سطح دیگر درگیری برای یادگیری تلفظ یا خوانش و نوشتار کلمات ندارند بلکه در این سطح به دنبال ارتقای دانش خود در زمینه بازار های نوظهور چین، محیط سرمایه گذاری و فرهنگ تجاری چین خواهند بود.

سخن پایانی

زبان چینی بازرگانی یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که در دنیای تجارت بین‌المللی امروز نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. با توجه به رشد سریع اقتصاد چین و نقش مهم آن در تجارت جهانی، تسلط به زبان چینی و به‌ویژه مباحث زبان چینی بازرگانی می‌تواند تفاوت‌های عمده‌ای در موفقیت شما ایجاد کند. از سطح پیش‌مقدماتی تا سطح کارشناسی، هر یک از این مراحل به شما کمک می‌کند تا دانش و مهارت‌های لازم را برای برقراری ارتباطات موثر و موفق در بازارهای چینی کسب کنید.

یادگیری زبان چینی بازرگانی یا آموزش محاوره ی چینی نه تنها شما را قادر می‌سازد تا با تاجران و همکاران چینی به‌خوبی ارتباط برقرار کنید، بلکه شما را با فرهنگ تجاری چین آشنا می‌کند و این آشنایی می‌تواند به از بین بردن موانع فرهنگی و زبانی کمک شایانی کند. این مهارت‌ها به شما امکان می‌دهند تا مذاکرات خود را با دقت و اعتماد بیشتری پیش ببرید و از فرصت‌های بی‌شماری که در بازارهای چین وجود دارد، بهره‌برداری کنید.

 

 

 

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها