0

سه معجزۀ ظهور امام زمان (عج) برای زندگان و اهل قبور

 
hosinsaeidi
hosinsaeidi
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1394 
تعداد پست ها : 23615
محل سکونت : کرمانشاه

سه معجزۀ ظهور امام زمان (عج) برای زندگان و اهل قبور
یک شنبه 3 اسفند 1399  8:11 PM

سه معجزۀ ظهور امام زمان (عج) برای زندگان و اهل قبور

سه معجزۀ ظهور امام زمان (عج) برای زندگان و اهل قبور

امیرالمؤمنین (ع) در روایتی فرمود زمانی که امام زمان (عج) پرچمش به اهتزاز در آید، از مشرق تا مغرب را تابان کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در سالیان اخیر دشمنان چهرۀ مخدوشی از دوران قیام و ظهور امام زمان (عج) به مخاطبان کنجکاو ارائه داده‌اند؛ سوگوارانه در این سالیان اخیر به تبع کم‌کاری در حوزه محتوایی و تولیدات هنری در زمینۀ مباحث مهدویت کشور، مسیر برای ابراز عداوتِ گستردۀ دشمنان هموارتر از گذشته شده است تا جایی که حجم بالایی از تولیدات هالیوود در زمینه منجی‌هراسی و مهدی‌هراسی است.  این در حالی است که آیات متعددی در قرآن و حجم بالایی از روایات معصومین علیهم‌السلام به موضوع مهدویت به ویژه ثمرات و برکات عصر ظهور اختصاص دارد.

با توجه به این روایات، در می‌یابیم ثمراتی که برای عصر قیام امام زمان(عج) وجود دارد، با ثمرات دوران حکومت ایشان، یعنی پس از استقرار حق در عالم، تفاوت ماهوی فراوانی دارد؛ بر اساس آیات قرآن، آن وجود مقدسی که مجرا و مجری برنامۀ خداوند برای انتقام از ظالمان و کافران است، امام عصر (عج) است؛ همان کافرانی که مصداق بارزشان در عصر حاضر، محور غربی، عبری و عربی به سردمداری صهیونیست جهانی است. اتفاقاً بر اساس منابع دینی‌مان، همین افراد و گروه‌ها که اکنون ریختن خون بی‌گناهان را بر خود مباح شمردند، دشمنان اصلیِ امام عصر (عج) هستند، لذا در مراحل مختلف، توسط تربیت‌یافتگان مکتب عترت، مستحق عذاب الهی می‌شوند و در نهایت توسط خود امام مهدی (عج) و لشکریان آسمانی ایشان تیر خلاص بر پیکر منحوس‌شان زده می‌شود تا دنیا برای همیشه از لوث وجود آنها پاک شود.

در این شرایط است که دنیا و ملت‌های عالم، برای اولین بار خود را آزاد از حکومت ابلیس و زندان ستمگران و ساختارهای شیطانی آنها می‌بینند و در این شرایط حلاوت توحید و ولایت را در وجود خود و طبیعت احساس می‌کنند. به تعبیر امیرالمؤمنین علیه‌السلام « إِذَا هَزَّ رَایَتَهُ أَضَاءَ لَهَا مَا بَیْنَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ» یعنی زمانی که پرچمش به اهتزاز در آید، از مشرق تا مغرب را تابان کند. اما در این بین، مؤمنان به لحاظ سختی‌های فراوانی که متحمل شدند و به لحاظ ایمانشان به خداوند و نبوت پیامبر (ص) و التزام به ولایت عترت(ع)، بهرۀ بیشتری از نور امام می‌برند، لذا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در ادامه فرمود «وَ وَضَعَ یَدَهُ عَلَى رُءُوسِ الْعِبَادِ فَلَا یَبْقَى مُؤْمِنٌ إِلَّا صَارَ قَلْبُهُ أَشَدَّ مِنْ زُبَرِ الْحَدِیدِ وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ تَعَالَى قُوَّةَ أَرْبَعِینَ رَجُلًا» یعنی امام عصر (عج) دستش را بر سر بندگان گذارد و دل مؤمنان از برکت آن، مانند پاره آهن استوار شود و خداوند توانایى چهل مرد به وى دهد.

به فرمودۀ امیرالمؤمنین علیه‌السلام کار به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه حتی اموات در قبرشان از ثمرات ظهور امام عصر (عج) بهره‌مند می‌شوند. از این جهت فرمود «وَ لَا یَبْقَى مَیِّتٌ إِلَّا دَخَلَتْ عَلَیْهِ تِلْکَ الْفَرْحَةُ [فِی قَلْبِهِ‏] وَ هُوَ فِی قَبْرِهِ وَ هُمْ یَتَزَاوَرُونَ فِی قُبُورِهِمْ وَ یَتَبَاشَرُونَ بِقِیَامِ الْقَائِمِ صلوات اللَّه علیه.»  هر مؤمنى گر چه در گور باشد، شادان شود و به دیدار هم روند و مژده ظهور قائم صلوات اللَّه علیه را به یکدیگر دهند. (کمال الدین و تمام النعمة، ج‏2، ص653)

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها