بازتاب > دستاوردهاي عمليات محرم
سه شنبه 21 دی 1389 8:40 AM
بعد از عملیات رمضان، دشمن پی میبرد که ایران تلاش دارد که هرچه بیشتر خود را به شهر بصره نزدیک کند تا در موقع لزوم گلوگاه عراق را از این نقطه بفشارد.
بدین منظور صدام تمامی امکانات اقتصادی و نظامی خود را به کار میگیرد تا از این نقطة حساس دفاع کند. زمانی که ایران علیرغم نفوذ موفق به خاک عراق و بنا به مصلحت، اقدام به تبیث مواضع میكند، عراق و حامیان آن از این موقعیت استفاده کرده و با راه انداختن تبلیغات، در بوق وکرنا اعلام میکنندکه ایران دیگر قادر نخواهد بود حملهای صورت دهد. بخصوص این جنجالهای تبلیغاتی به دنبال حملة محدود مسلم بن عقیل و دستاورد نسبی آن شدت مییابد.
در تکمیل این حوادث، زمزمه تحویل هواپيماهای شکاری سوپراتاندارد فرانسوی برای قطع صادرات نفتی ایران صورت میپذیرد و تلاش میشود از آنها غولی ساخته شود تا رزمندگان ایران مرعوب آن شوند.
به دنبال آز از ايران خواسته میشود که از حمله به عراق صرنظر کند و با پذیرفتن حالت نه جنگ و نه صلخ، جنگ را از طریق مجامع بینالمللی حل کند که در جواب به این موهومات تصمیم به اجرای عملیات محرم گرفته میشود.
دلیل انتخاب منطقه مورد نظر از آن جهت بود که دشمن برای جنگيدن در آن قسمت از خود علاقهای نشان نداده و تلاش میکرد با بهرهگیری از موضع برتر و حضور در ارتفاعات، برای همیشه آن را از آز خود نگه دارد.