پاسخ به:دعوت به مشارکت پرشور در انتخابات 96
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1396 12:43 PM
دو نکته: جهت رای دادن بدون هیچ تعصب و جدای از هر رنگی..
الف:هرکس برنده انتخابات شود رئیس جمهور این مملکت است..وآن رئیس جمهور قسم به قرآن می خورد.....بهتر است متن سوگند را بخوانیم تا بیشتر بدانیم وظیفه یک رئیس جمهور در قبال قسمی که می خورد چیست. خدایا به ما رحم کند تا طبق این حدیث به قرآن و مردم خیانت نکنیم این چهار سال هم میرود مثل جهارسالهای قبل......آیا ریاست به هر قیمتی ارزش دارد؟
شرح حدیث:
یادمان نرود ما شعیه حسینیم...ما با رای دادنمان....و کاندیدا به خاطررئیس جمهور شدنش ....( بخاطر دنیا و 4 سال قدرت)...آخرتمان را به فنا ندهیم که شمر به خاطر حکومت ری به قتلگاه رفت.....
نکته دوم: شخیص حق از باطل در کلام معصوم
الإمام عليّ عليه السلام : أيُّها النّاسُ ، منَ عَرفَ مِن أخيهِ وَثيقَةَ دِينٍ و سَدادَ طريقٍ فلا يَسْمعَنَّ فيهِ أقاوِيلَ النّاسِ ، أمَا إنّهُ قد يَرمي الرّامي، و يُخطئُ السِّهامَ ، و يُحِيلُ الكلامَ ، و باطِلُ ذلكَ يَبورُ ، و اللّه ُ سَميعٌ و شَهيدٌ.
أمَا إنّه ليسَ بينَ الحقِّ و الباطلِ إلاّ أربَعُ أصابِعَ. ـ فسُئلَ عن معنى قولِهِ هذا ، فجَمعَ أصابِعَهُ و وَضعَها بينَ اُذُنهِ و عَينهِ ـ ثُمّ قالَ : الباطلُ أنْ تَقولَ : سَمِعتُ ، و الحقُّ أنْ تَقولَ : رَأيْتُ .
حديث بحار الأنوار
:امام على عليه السلام فرمود : اى مردم! هر كس برادر خود را به استوارىِ دين و درستىِ راهْ شناخت، هرگز به گفته هاى مردم درباره او گوش نسپارد. زنهار كه گاه ، تيرانداز تير مى افكند و تيرهايش به خطا مى رود، و بسى سخن كه خلاف حقيقت است، گفتار باطل تباه است و خداوند شنوا و گواه.
هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. ـ از آن حضرت درباره معناى اين سخن سؤال شد. امام، انگشتان خود را به هم چسباند و آنها را ميان گوش و چشم خود گذاشت ـ و آن گاه فرمود: باطل اين است كه بگويى: «شنيدم» و حق آن است كه بگويى: «ديدم».
یادمان نرود ما شعیه امیرالمومنین هستیم و با چشمانمان حقایق را داریم مشاهده میکنیم
پس قضاوت با وجدان خودمان که قیامت حقیقتی انکار ناپذیر است
چه رئیس جمهور باشیم چه مردم عادی...برای همه حساب وجود دارد