نهادن دست راست بر دست چپ روی سینه در نماز، زیرا به روایت قبیصه از پدرش هلب، و نیز روایت او از پدرش آمده است که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم برایمان به امامت نماز می ایستاد (پشت سر او به جماعت نماز می خواندیم) که دست چپ خود را با دست راست می گرفت. (ترمذی آن را روایت کرده است). و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلمگفته است:
«مِن أَخْلاقِ النَّبِییّنَ وَضْعُ الیَمِیْنِ عَلَی الشِّمالِ فی الصّلاةِ». (رواه الشيخان والنسائی والحاکم).
«از اخلاق پیامبران است که در نماز (و نیایش) خود دست راست را بر دست چپ می نهادند».
نهادن دستان در بالای ناف یا پایین ناف مساوی می باشد و فرقی ندارد، چون هر دو وضعیت از اصحاب رسول الله r روایت شده است. (ابوداود و احمد و ابن ابی شیبه از علی بن ابیطالب رضی الله عنه روایت نموده و تخریج کرده اند که:
«اَلسُّنَّةُ وَضْعُ الکَفِّ فِی الصَّلاةِ تَحْتَ السُّرَّةِ».
«سنت آنست که کف دست را در نماز زیر ناف نهاد».
و ترمذی گفته است:
«رَأَی بَعْضُهُمْ أَن یَضَعَهُما فَوقَ السُّرَّةِ ، وَرَأَی بَعضُهُمْ أَن یَضَعَهُما تَحْتَ السُّرَّةِ وَکُلُّ ذَلکَ واسِعٌ عِنْدَهِم».
«رأی بعضی بر اینست که دستان را بالای ناف نهاد، و رای برخی دیگر بر آنست که دستان را پایین ناف نهاد و هر دوی آنها به وفور مشاهده شده است».
به روایت از واثل بن حجر آمده که گفت:
«صَلَّیتُ مَعَ النَّبِّیِ صلی الله علیه وسلم فَوَضَعَ یَدَه الیُمْنی عَلی یَدِهِ الیُسْری عَلی صَدرِهِ».
«همراه پیامبر r نماز گزاردم (و دیدم ) که او دست راستش را روی دست چپش روی سینه نهاد». (و به روایت ابن خزیمه در صحيح خود و ابوداود و نسائی با این الفاظ آمده است):
«.. ثُمَّ وَضَعَ یَدَهُ الیُمْنی عَلی ظَهْرِ کَفِّهِ الیُسْری وَالرُّسْغِ وَالسّاعِدِ».
یعنی: «سپس دست راست خود را بر پشت دست چپ و مچ و بازو نهاد».
(برادر گرامی اگر خواستید می توانم خیلی از چیز هایی که خودتان قبول ندارید (مثل عدم واسطه قرار دادن امامان علیهم السلام، نساختن قبور آنها،نکردن عزاداری و....را از کتبی که خودتان قبول دارید برایتان بیاورم هرچند بنظرم کار خوبی نیست چون همگی به سفارش رسول الله و امامان باید به قرآن و سنت رسول پایبند باشیم.چه خوش فرمود سیدنا امام جعفر صادق علیه السلام که اگر حدیثی از ما دیدید که مخالف قرآن و سنت بود آنرا به دیوار بکوبید.حال آیا شما در هیچ کتاب شیعه ای دیدید یا شنیدید که پیامبر یا امامان در نماز اشهد ان علیا ولی الله بگوید یا مهر بگذارد؟(شک نیست که علی و امامان دیگر بزرگوارند اما نباید هر چیز درست را به نماز افزود) مثلا رسول الله در چند مورد استثنایی نماز ظهر و عصر یا مغرب و عشا را با هم خواند ولی شما اینکار برایتان عادت شده تا آنجا که بر خلاف دنیای اسلام سه با اذان پخش می کنید (اهلسنت هم در مسافرت و همان موارد استثنایی یا امثالهم می توانند با هم مغرب و عشا یا ظهر و عصر بخوانند ولی در شرایط عادی هرگز)